< Tilbake til oversikten

Sulten

Buck sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg er ny her og begynte på ketolysekuren i dag faktisk:)
Det jeg lurer på med denne kuren er om man skal følge det som man gjør vanligvis når det gjelder måltider med at det skal gå 3 timer mellom hvert måltid? Eller kan man spise oftere med denne kuren? Jeg har vært skikkelig sulten i hele dag og kunne tenkt meg å bare stappe i meg.

Gerd sa for siden:

Antar du ikke har lest boka? ;)

Du skal spise når du er sulten, og spise deg passe mett.
Drikk nok vann, varier maten og ikke vær redd for fett.
Tell karbene i starten, så du vet hvor mye du får i deg.

Det er lurt å følge oppskrifter og menyforslag i boka, til ting føles sikrere.
Boka kan lånes på bibiliotek.
:)

Trj sa for siden:

Det er ingen regler for antall måltider, MEN du skal spise nok fett ! Og for en som er ny på ketolyse er det MYE mer enn du tror. Og gjør du det vil du trolig ikke ha behvov for mer enn 2- 3 måltider, jeg ser flere her inne som spiser sjeldnere. For min del fungerer jeg best på tre måltider (selv om frokosten er bitteliten). Lykke til ! :D - og glem ikke å drikke masse vann...

Buck sa for siden:

Tusen takk for svar:)

Da skal jeg se etter den boka på bibloteket. Sitter nå å spiser ost med meiereismør. Overraskende godt! Hehe.

trultemamma sa for siden:

Anbefaler å kjøpe boka jeg, www.ketolyse.no har den og flotte startpakker.
Lånte den først men nå er den som rene "kjøkkenbibelen", veldig kjekt når man er i startfasen og lurer på mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.