< Tilbake til oversikten

Ny her!:-)

flokis sa for siden:

Hei! Da har jeg altså tatt steget inn hit for å skaffe inspirasjon og gode tips til å gå ned i vekt. Jeg er 172 og veier 108 kg, noe som er alt alt for mye. Jeg har allerede gått ned 6, men det har nesten stoppa litt opp her. Målet er å veie 70 kg.

Har tatt meg selv i nakken nå og skal begynne å trene en god del. Er medlem på treningssenter og liker meg godt på gruppetimer som zumba, spinning og bodypump. Er dette en effektiv treningsmetode for å gå ned i vekt? eller må jeg trene på apparater i tillegg? Målet er å være med på gruppetime 6 dager i uka. I tillegg til treninga på senteret går jeg tur med hunden i minimum en time hver dag.

Tar i gjerne i mot tips for trening og mat som virkelig funker, samt hva og hvor mye man skal spise til hvert måltid! :)

TigerTove sa for siden:

Velkommen hit :) Du er ambisiøs når det gjelder trening, det skal du ha!! Masse lykke til. Du skal spise til du er mett ;)

Nerthus sa for siden:

Ser kostholdsfilosofien din er Grete Roede... jeg antar du har tenkt og legge om til et lavkarbokosthold?

Siden du trener bodypump får du vel en del styrketrening - men om du synes det er ok kan det være greit og få en PT til å legge opp et program til deg et par ganger i uka som trener de største musklene for litt ekstra effekt :)

Når det gjelder hvor mye og hva man skal spise - er dette en liten vitenskap i seg selv. Du kan starte med og følge denne - mens du leser deg litt opp på hvilke retninger innen lavkarbo som føles naturlig for deg og følge. Du kan lese litt mer generelt om lavkarbo og retningene i en fin artikkel her.

Tilslutt - en svært viktig tråd med den informasjonen en nybegynner på lavkarbo vil trenge i løpet av def første ukene, nemlig arnakristins nybegynnertråd.

Les deg gjennom det jeg har linket til - og så anbefaler jeg at du velger en retning og følge de første par mnd siden det er noen fallgruver man kan falle i i starten. Etterhvert kan du tilpasse kostholdet slik du ser er best for deg - men ikke før du har litt mer kunnskap ;)

Ønsker deg lykke til!

flokis sa for siden:

Skal legge om til lavkarbo ja, og tusen takk for mange nyttige tråder og råd! :D

Mamseen sa for siden:

Lykke til!!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.