Dere som spiser 50-100 g karber pr dag, hvor henter dere de fra? Jeg spiser MASSE grønnsaker, men er ikke i nærheten av 50, blir som regel under 20 pr dag.
Jeg kan godt spise litt mer karber, men vil ikke gå løs på knekkebrød, brød etc. Hva kan jeg velge å spise?
Jeg prøver å holde meg rundt 50, men det varierer veldig. Fyller opp med lindbergbrød, 100% fullkornsknekkebrød, 70% sjokolade, bønner, nøtter og ubegrenset med grønnsaker.
Spiser man grønt til hvert måltid, litt bær, nøtter, skyr, cottage cheese og etpar dl fløte om dagen blir det fort litt karbohydrater...men kanskje ikke de helt store mengdene.
Hvorfor skal du opp i 50 karbohydrater om dagen? Er det fordi du er ferdigslanket eller fordi kroppen din trives best på flere enn 20?
Jeg skal ikke opp i 50 karber, men jeg tror ikke det skader om jeg spiser mer (men jeg føler nå ikke et stort behov for det). Jeg bare lurte på hva karbohydratholdig dere spiser dere som holder dere på 50-100. Det bare virket litt "uoverkommelig" for meg å komme opp i slike karbomengder med bare å spise grønnsaker,nøtter etc.
kansje ikke oppe i 50g hver dag, men spiser linfrøbrød, drikker litt melk, frokostpannekaker, middager med god saus til å ellers litt søtsaker(lavkarbovennlige hjemmelaget sådan) når jeg skal kose meg :)
Rugsprø, linser, bønner, cc, kaviar til eggene:rolleyes:, bygg-gryn, couscous, store havregryn, nøtter, 70%sjokolade.... mange muligheter og slettes ikke vanskelig:D
Jeg synes det er kjempevanskelig og komme opp i 50 altså hehe... jeg bør vel prøve og lese optimal ernæring og bedre uten brød litt mer nøye kanskje? ;)
Jeg er litt usikker, men siden jeg spiser etter fedons prisnsipper, tenker jeg mer på GI, og det har middels GI. Spiser ikke mye da, men det er veldig godt!
Den inneholder visst 68,2 karbs pr 100gr, ikke noe for meg;) Men det var jo lov å håpe at den kunne være "lovlig":p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.