< Tilbake til oversikten

Hva kan man spise eller ikke?

anny1987 sa for siden:

Hei...

i morra tenkte jeg skulle begynne på lavkarbo-diett.
men jeg lurer veldig på hva som er lurt å spise og hva som ikke er lurt å spise....

jeg er veldig gresen på mat men er villig til å prøve... håper jeg kan få svar ført

Nerthus sa for siden:

Hei du! Det er nødvendig med en del kunnskap før man starter med en lavkarbodiett :)

Jeg anbefaler at du feks starter ved og spise etter denne - og mens du starter med det - leser du arnakristins flotte nybegynnertråd som inneholder alt det en nybegynner trenger og vite om lavkarbo :)

Bruk noen dager på å tømme skapene for sukker/stivelsesrik mat (om du da ikke har familie som skal spise "vanlig" mat - fjern ihvertfall ting du liker veldig godt), handle inn typiske lavkarbo-matvarer, rene proteinkilder, deilige grønnsaker (ferske eller frosne), litt bær, fløte, meierismør osv.

Ønsker deg lykke til med kostholdsendring!

Jabba sa for siden:

Spis fett mat. Egg, fløte, kjøtt, laks, ørret, kylling, rømme, majones, grønnsaker som vokser over jorda og mye, mye mer.

Ikke spis ris, pasta, poteter, hvetemel, sukker eller annen stivelsesrik mat, f. eks blandingsprodukter.

Charlott sa for siden:

Du har fått gode svar på spørsmålet ditt, nøyer meg med å ønske deg hjertelig velkommen jeg :D

anny1987 sa for siden:

takk.. for svar. har slutta med godteri og brus alt og det går kjempe bra:)

takk for tipset.. da er det lettere å begynne når jeg vet hva jeg kan spise:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.