Jeg vet jo at an ikke skal tenke kcal, men kan et bli for lite? Man har jo lært hele livet at man ikke MÅ under 1000 og at man aller helst skal en stykke over, men nå ligger jeg faktisk ganske godt under. Kan man gå på "sparebluss" eller noe om man havner for lavt?
Nei, det var det. Man skal spise til man er mett, og det har jeg da gjort. Kanskje jeg bør trø i meg litt til. Stappet i meg litt ekstra i går kveld og kom opp i ca 1000. Hvor høyt bør man være?
Du bør ikke ligge under 1000 i hvert fall!
Hvordan ser fordelingen din ut, da?
Legger du inn det du spiser i et program som regner ut for deg?
Hva spiser du? Dagsmeny?
Hvor lenge har matinntaket vært så lavt, da? Jeg har også perioder hvor jeg spiser veldig lite, men jeg prøver liksom å stole på at kroppen min sier fra om hva den vil ha. Hvis det vedvarer og du blir trøtt og slapp og sånt, prøv litt næringstett "snack-mat" som nøtter, ost, oliven?
Fordelingen er som den skal og jeg spiser faktisk ikke så lite, tror bare jeg velger mat med for lite kcal. Når jeg gikk på grete roede klarte jeg aldri grensen på 1600, men lå langt under. Skal prøve å spise litt mer nøtter o.l, det var smart :) Takk!
Du sier du spiser en del, hvordan i all verden klarer du å spise en del, å ligge under 1000 kalorier?? Å en annen sak, det er overhodet ikke bra for kroppen å ligge så lavt. Jeg hadde anoreksia i 8 år, å når jeg begynte å spise "normalt" igjen, la kiloene på seg 20 ganger fortere enn jeg hadde fått de av. Jeg ligger på mellom 1400 og 1700 kalorier om dagen, å jeg spiser ikke mye, så kjære deg, hva er "en del" for deg?
I går spiste jeg frokost med egg og laks, lunsj med salat og reker, middag med kylling og salat osv.. Jeg ligger nok ofte rundt 1500, men noen dager er jeg mett av alt fettet og da blir det mindre. Jeg tror nok ikke du trenger å bekymre deg.
Jeg regner med det blir bedre når jeg ikke går rundt med den "fettfølelsen" hele tiden. I dag har jeg spist mer, men kjenner at jeg kunne vært foruten en del av det. Er småkvalm og uggen. Håper dette gir seg snart.
Jeg lurer på om jeg må "jukse" opp fettnivået med cocosa o.l. Kanskje det ikke blir like massivt som alt det meierifettet? På vanlig høykarbokosthold klarer jeg fint å stappe i meg uante mengder, så jeg tror det er uvant rett og slett.
Men om du heller velger fetere varianter av matvarer, virker ikke maten så fet og du slipper å bli så kvalm!
Du vet fordelingen din, hvor mange gram fett spiser du, da? Og proteiner?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.