< Tilbake til oversikten

Den magen den magen

Sjokoholiker sa for siden:

sliter endel med løs mage. Sånn springe på do umiddelbart løsimagen...
Har skreve om dette før her inne, og noen nevner at hvis en spiser for mye fett, kan det gi løs mage.
Dette har jeg spist i dag:
Frokost- 3 salatblader med litt paprika, dulcitatomat og tunfisksalat(bruker den som er i ojle)
Mellom- gomlet endel ost, orket ikke lage noe..
Mellom- en atkinsbar
Sen middag- kyllinglår og sellerirot chips fritert i olje

ETter frokost måtte jeg løpe på do to ganger så roet det seg.
No etter middag har jeg løpt flere ganger, ikke ferdig enda kjennes det ut som.
Er vanligvis flinkere å spise grønnsaker og salat, har bare ikke gidda i dag. Spiser også mer til lunsj enn i dag.
MEN, ser det ut som jeg dytter i me for mye fett iløpet av dagen?
De måltida er fra kl 0800 til 2030..
Er pepsoholiker, så den er mistenkt den også...
Noen som har peiling??:):)

manne sa for siden:

Hvor ofte spiser du Atkinsbar?

tja, veldig forskjellig egentlig. den funker mest som nødløsning hvis vi finner ut det blir sen middag eller vi skal en plass. I det siste har jeg vært litt matlei og kanskje spist en annenhver dag. Burde jeg kutte den helt ut en periode og se om det er den?

manne sa for siden:

Om det kan passe med dagene du har vært løs i magen er det jo verdt et forsøk? Jeg vet det er flere her inne som reagerer på de i alle fall...og selv om du ikke har reagert på de før så kan det endre seg sånn at man plutselig begynner å reagere.

ja jeg har vel egentlig ikke tenkt over om jeg får det samtidig som jeg har spist en. Men da får jeg kutte de ut ei uke da og se:)
takk for svar:)

Timiane sa for siden:

Jeg var dårlig i magen de første ukene pga fettet. Atkinsbarene har jeg kuttet ut. Får så mye luft i magen og diaree. Det kan være de du reagerer på-
Klarer du å skrive ned alt du spiser, så er det lettere å se et mønster for hva du tåler og ikke.

ja, er lurt det. skjerpe meg der:)

ja var dårlig i starten jeg også, men det gikk over etter ei uke eller to:)

Livsglede sa for siden:

Jeg ville også kuttet ut atkins barene. Du kan også ta 1 ss fiberhusk i et glass vann morgen eller kveld, det regulerer magen din. Er den hard så blir den ok, er den løs så blir den fastere, litt blåbærsaft ( hjemmelaget uten sukker) er også med på å binde magen litt. Men gå nøye gjennom kostholdet ditt og sjekk når må du akutt på do, hva har du spist den dagen du har det slik. Et tips til ifarta "mat" er å lage kaffelatte av eggemelk. Jeg lager ofte dobbelporsjon av det og da drikker jeg den ene varm og den andre nytes som lunsj eller mellommåltid som en iskaffe. Liker du ikke kaffe kan du erstatte den med kakao. Da blir det mer som sjokolademelk:) Reagerte du på mat eller hadde du slike problemer før du begynte å spise lavkarbo?

Mellon sa for siden:

Jeg ville også tippet atkinsbaren, va det som slo meg. Tenker logisk, spiser man ren mat, så er det rent det som kommer ut liksom. Atkinsbarer er ikke særlig rene, er mye rart i de vil jeg tro, for å få dem til å se ut som det gjør, ha den konsistensen de har og smak- men det er min personlige mening, vet ikke om det er sant

tusen takk for mange gode svar med tips og råd!
Har egentlig alltid hatt en trøblete mage, som har blitt myyye bedre med nytt kosthold, hvis vi ser bort fra denne plutselige diareen. må bli flinkere å skrive ned hva jeg spiser, kanskje jeg kunne laga meg en sånn journal hvis jeg finner ut av det:)

trultemamma sa for siden:

Hvordan lager du det? Hørtes deilig ut!

Livsglede sa for siden:

KAFFELATTE

[LEFT]25 gram meierismør
1 eggeplomme
2-4 ts pulverkaffe
1 ts sukrin eller litt stevia
2 dl vann

Smelt smøret, kok opp vann, visp sammen smør og kokende vann med en stavmikser, ha så i eggeplommen, visp et par sekunder, ha så i pulverkaffe og søtning, visp sammen og nyt.[/LEFT]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.