Alynna sa for siden:
Jeg veide meg ikke da jeg startet, men da jeg måtte begynne å kikke i avdelingene for store størrelser etter bukser og følte meg som verdens mest usynlige grå mus, skjønte jeg at jeg måtte gjøre noe. Jeg har hatt jojo-vekt etter en del slankekurer fra da jeg var 19 år og ble forespeilet muligheter for å bli modell i motebransjen. Det gjorde at jeg fikk tunnelsyn når det gjelder kroppen. Dette er nå en 10-15 år siden. Jeg er litt slik dessverre, at enten går jeg skikkelig inn for å holde vekten, eller så gir jeg blaffen og fortrenger det.
Jeg startet med ketolyse i juli i fjor. I mars nådde jeg målet på å nå under 62 kg (jeg er 1.73 høy). Jeg anslår at jeg har gått ned rundt 20 kg, litt sånn etappevis. Dette forumet har vært til uvurderlig hjelp, både for å forstå kuren, og for å finne oppskrifter og inspirasjon. Jeg er nemlig veldig glad i matlaging.
Det er nå snart mars og jeg har levd med normalt (ikke lavkarbo-) kosthold og unnet meg både brød, pasta og masse godteri. Utrolig nok virker det som om kuren har fått meg ut av sparebluss-forbrenningen og jeg trenger knapt å tenke. Har lagt på meg et halvt kilo på to måneder ved å tillate meg alt jeg ville. Derimot så er jeg kvitt fettfobien og bruker heller raust med pålegg, enn å bruke magre karbohydrat-produkter, og derfor orker jeg ikke å spise så mye karbohydrater som ellers. Bedre med smør på skiven, enn å bli fort sulten og forspise seg på brød!
Fremover ser jeg for meg at jeg kommer til å holde meg mye til rene kjøttprodukter, fet fisk, ost, salater og ikke særlig med pasta/brød egentlig, siden det var mest fordi jeg "kunne" spise de igjen at jeg gjorde det, for å smake noe nytt. Jeg har ikke noe behov for å dytte i meg mel og sukker, og er superglad for at kroppen fungerer som den skal. Regner med at kroppen holder seg der den skal siden jeg knapt har merket at jeg har skeiet ut i hele to måneder, og om det mot formodning skulle øke på igjen, så vet jeg hva jeg skal gjøre med det!
Det er deilig å kunne være bevisst, men samtidig avslappet, folkens :)