< Tilbake til oversikten

Karbo pizza og tomatpure for mye karbohydrater?

Stinemoor sa for siden:

Nok en gang meg som maser!;P

tenkte å lage lavkarbo pizza og fant en grei oppskrift. Der hadde hun b.la byttet ut mel med somyamel. Du kan få soyamel med ulike karbohydrat mengder. Fant en som det var 16 g. i. Gjør det noe om jeg spiser det? Jeg det er jo 16 g pr 100 g. Og la oss si jeg spiser to pizza stykker da blir ikke det 16 g?

Så over til tomatpure, så flere har skrevet at de bruker dette. Jeg ble da litt overasket da jeg så at det var 16 g med karbs der også. så da blir jo samme spm her også. to pizzastk tilsvarer jo ikke 16 karbs? Vis jeg f.eks veier ca mengde som jeg skal ha så vil jeg f.eks komme på 8 karbs? Bare et eksempel.

Er dette riktig tankegang og kan jeg spise dette, eller blir det for mye karbs?

Timiane sa for siden:

Om du bruker soyaprotein(2,8 karb) eller bakemix 8(8,0karb) begge ketolyse. Fiberhusk er uten karber og kan fint brukes.

Jeg lager pizza med tomatpurre og det står den inneholder 16 g karb pr 100 gram. Men jeg bruker en stor spisesje og da er det det ikke så mye likevel.

Legger ved en oppskrift på pizzabunn som jeg bruker lage;
minlavkarbomat.blogspot.com/2011/01/tynn-spr-pizzabunn.html

Veldig god.

kornettina sa for siden:

Jeg lager eggebunn/ostebunn, når jeg lager pizza.
Tre egg og ca 200gr revet hvitost, pluss olje og litt fløte. Det blir like godt som den oppskriften som er skrevet på bakemixen. Hvis du vil ha den skikkelig sprø, så lag den tynn. Jeg koser meg villt med pizzaen og min familie vil og ha mammapizza istredet for vanlig. Jeg bruker litt tomatpure, men bruker gjerne friske tomater som jeg kjører litt i mixeren i tillegg.

David sa for siden:

Soyamelet jeg kjøper på Sunkost inneholder 3,8 g kh. Gir jo en smak av soya, selvfølgelig, men ingen usmak.
Har ikke prøvd det i bakst, kun i pannekaker...

Nerthus sa for siden:

Sjekk ut Meridian sine produkter - du finner de vanligvis i gluten-fri hylla i butikkene. Ihvertfall har coop disse (mega og obs ihvertfall). De har en tomatsaus som heter sun-dried tomatoes cooking sauce med 5 gram karbo pr 100 gram. Den er himmelsk god!

Jeg har gitt opp lavkarbopizza siden jeg ikke har funnet en bunn jeg er ordentlig fornøyd med, men søk opp i oppskrifter, vet det finnes MANGE!

Det minner meg på at en tortillaoppskrift her inne jeg prøvde for ikke lenge siden var genial til quesedillas, så det burde jo kunne brukes til "pizza" også? Stek den først i ovnen alene, stek så i panna med lokk på med fyll og ost? Det skal jeg jammen forsøke selv en dag igjen :)

sirib sa for siden:

Jeg bruker tomater på boks i pizzasaus, har ikke behov for tomatpure da synes jeg.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Hett tips - landlord tomatpure (rema1000) inneholder ikke mer enn 5,5 pr. 100, og deres hakkede tomater ikke mer enn 1,5 gr!

Paris sa for siden:

Jeg lurer bare på hvor mye man kan stole på dette`? Sikter da litt til det noen av dere her inne skrev om karb-innhold i mandler - som var oppgitt på coop sine mandler. Hvorfor skal vi stole på det når bransjen selv tar dette så med en klype salt? Jeg ble litt i stuss:confused:

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Har lurt på det samme selv. Men man må nesten bare forhold seg til det de skriver. I noen tilfeller kan tilsetningene eller behandlingen kanskje utgjøre forskjellen. Har ikke fått med meg noen tråd om coop-mandlene, den må jeg rote frem, for har lagt merke til hvor lite karber det er i akkurat de mandlene ja...

Stinemoor sa for siden:

takk for mange gode tips;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.