< Tilbake til oversikten

Tips med nøttebunn?

Becky sa for siden:

Laget suksessterte fra oppskrift jeg fant her inne. Den ble kjempegod! Like god som sukker-varianten.:)
Etter mange forsøk på å bake kaker med melerstatning med varierende hell, har jeg kommet fram til at jeg nok kommer til å holde meg til nøttebunner når jeg skal bake framover.
Og det er jo noe man sikkert kan variere masse med, eller hva?
Vi har suksessterte, ostekaken til Gerd og så ser jeg for meg en med bringebær og krem med et lite dryss av mørk sjokolade oppå.

Er det noen som har gode ideer til andre måter en kan variere dette på? Tips tas imot med stor takk!:D

TigerTove sa for siden:

Del den/lag flere og lag bløtkake med krem, ha i litt gulrot og lag gulrotkake med ostekrem, sjokoladekrem.. Bare fantasien som setter grenser.

Zalah sa for siden:

Nøttebunn med
Forslag nr 1; vaniljekrem (heistads sukkerfri vaniljesaus og kremfløte) og MASSE bær av alle slag etter smak og behag strødd rpå toppen av kremen!
Forslag nr 2; lage vaniljekrem av vaniljekesam og kremfløte og m en liten dæsj av cognac eller whisky toppet med raspet/hakket mørk sjokoade (sukkerfri).

Becky sa for siden:

Mmm takk, høres nydelig ut!:p
Fant også en variant på Det søte livs nettsider, hvor nøttebunnen var toppet med en krem av 1 dl kremfløte, 1 ss smør, 200 g melkesjokolade (sukkerfri for vår del da) og 200 gram peanøtter.

Tror jeg skal lage dobbel porsjon nøttebunn nå i helga og lage posjonskaker. Halve med suksesskakefyll og halve med det overnevnte sjokolade/peanøttfyllet.:D

frøken sa for siden:

ligger en oppskrift på forumet på snickerskake, der det er brukt nøtte/mandelbunn

anelis85 sa for siden:

Hvilke suksessterte oppskrift brukte du? Får jo opp så mange jeg, og ser at det er noen som ikke er så gode!! Jeg har SÅ lyst på kake 17 mai jeg også :-)

madamode sa for siden:

signerer her jeg!! såååå spent på den gode kremen jeg nå... :rolleyes:

Desperat Frue sa for siden:

Slenger meg også på spørsmålet om oppskrift :)

LIBBA sa for siden:

Tips med nøttebunn:
Søk på Helles nøttemarengs med gul krem
Har prøvd den, og den smakte himmelsk godt ( spesielt den gule kremen ) :sikle:

TrillTrall sa for siden:

Du kan da ikke komme med slike beskrivelser uten å ta med lenke til oppskriften! :realmad: ;) Hva heter kaka da!? :sikle:

Nå har du jo forsåvidt lagt ut oppskrifta, men.... :o

Becky sa for siden:

Her er slik min oppskrift på suksessterte ble:)

200 g mandler (har også laget med halvt om halvt mandler og hasselnøtter)
5 stivpiskede eggehvitter (har i så vidt litt salt når jeg stivpisker)
1 dl splenda (holder nok med litt i underkant av en dl)
1 dl sukrinmelis

Blander finmalte mandler med splenda og sukrinmelisen, vender forsiktig inn i eggehvittene.
Stekes på 160 grader i 30-35 min.

Gulkrem:
5 eggeplommer
1,5 dl fløte
1 dl splenda (her og kan en kanskje kutte litt)
1 dl sukrinmelis
125 g smør
1 ts vaniljepulver

Varm opp alt untatt smøret på svak varme til det tykner, avkjøl og rør så inn mykt smør. Pynt med litt revet sukkerfri sjokolade.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.