Jeg la inn en av oppskriftene fra ketolyseboka, og den regner jo totalt annerledes en hva boka sier. I boka er det oppgitt 2.2 g karbo, mens diett.no sier 0.8 g karbo. Da er det jo ganske skummelt å bruke den som en pekepinn, for den bommer jo veldig. Må man regne ut alt manuelt for å være sikker eller skal man kunne stole på diett.no?
Nå la jeg inn fetaosten min og fikk opp at jeg har spist 130 karver i dag, litt snodig når det står bak på fetaostboksen at den inneholder 0.3 g karber per 100 g. Nei, nå skjønner jeg ingenting :(
Vanlig kokt egg må man jo legge inn om er type M eller L, så regner den etter det.
Ellers er jeg litt nybegynner på diett.no jeg også og syns det kan være vanskelig å få det riktig. Feks. er målene litt sære av og til. Om jeg vil legge inn en t-skje smør, så får jeg kun legge inn ss eller gr. Og da må jeg opp og måle.. hvorfor ligger det ikke inne ts, ss, gr, dl osv på alt som det er logisk på?
spørs hvilken fetaost du bruker, om du bruker ett sånn 45+ fetaost glass, så er der jo olje og urter i og blir mye mer karbo enn den vanlige classic i pakke.
Jeg la inn den på diett.no for litt siden, så det du får opp på den er akkurat etter hva som sto på glasset. Den heter Feta 45+ i olje med krydder, Arla Apetina. Hvis du vil teste så kan du sjekke ved å legge inn 100g av den, den kommer på 0,3g karbo pr. 100g.
Og jeg la den inn som Fetaost Apertina, så nå er den hvertfall der :D
Takk dere! Da er det ikke så ille som jeg trodde, mistet jo helt motet når jeg kom ut med 130 karber enda så flink jeg syntes jeg hadde vært :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.