< Tilbake til oversikten

Fritert kylling på gatekjøkken - good or bad?

petite fleur sa for siden:

I går kjøpte vi middagen på et gatekjøkken for en gangs skyld, og jeg kjøpte 1/2 fritert kylling med salat. Det var yummy :D Meeen.... etterpå kom jeg til å tenke på denne frityroljen som sikkert bare skiftes en gang i uka eller noe - har jeg spist noe jeg ikke burde her? har prøvd å finne karboinnhold i fritert kylling, men finner ikke. :confused:

vimsen85 sa for siden:

Jeg tror ikke det er en optimal olje, men jeg tror ikke du har ødelagt alt for deg selv ved å spise fritert kylling. Tror ikke det er så mange flere karber i den. Noen plasser har de riktignok sånn frityrdeig (eller hva det heter) utenpå. Men det er vel vanligere på type KFC og sånn. Jeg tror du kan ta det helt med ro.

Takk for svar! Håper du har rett :-) Det var ingen panering eller noe utenpå nei, kun knasende, godt skinn :D

kiril sa for siden:

pleier og være maizmel og sukker i krydderet dem kryddrer kyllingen med....

Nerthus sa for siden:

Løsningen er jo å ta av mye av skinnet om man ønsker og være helt sikker på at man spiser så riktig som mulig, men en og annen gang ville nok jeg nytt det sprøe skinnet også :)

Cassiopeia sa for siden:

Fritert gatekjøkkenkylling er nok ikke optimalt, både med tanke på krydder og olje, men med mindre du er intolerant mot noen av ingrediensene, så synes jeg du skal nyte den maten du spiser, sjøl om den ikke er optimal.

-Og naturligvis: La det ikke bli normalkosthold, men noe du tillater deg av og til.

Takker for svar :) Godt å høre at jeg ikke har bæsja fullstendig på leggen i alle fall, selv om det ikke er det aller beste heller. Det var i alle fall så godt at jeg tenker jeg kommer til å unne meg en fritert kylling i ny og ne (tross alt mye bedre enn den hamburgeren jeg egentlig har lyst på :o).

Charlott sa for siden:

Om du dropper hamburgerbrødet og slenger på ost og bacon, er slett ikke en burger det verste du kan spise på farta ;)

Tula sa for siden:

Om gatekjøkkenet selger burgere fra Kanda, så er de laget av rent storfekjøtt. På esken står det 0g karbohydrater. Dessuten, om de har Kanda som hovedleverandør, så er osten vanlig norvegia, også uten karber. Så om du dropper brød, bestiller burger med ost og bacon og salat, så er det ikke mange karber eller ulumskheter du får i deg. =)
( Tenk at man skulle få bruk for kunnskap man tilegnet seg som sommerhjelp på et gatekjøkken! :p )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.