Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men håper dere klarer å forstå hva jeg mener;)
Hvis man lever lavkarbo men ikke ketolyse, hva vil skje om man har en liten sprekk en kveld, feks om man tar seg en tur ut og drikker litt cider/rusbrus og deretter sprit?
Jeg er ute 3 ganger i året, men om jeg gjør dette, vil jeg da legge på meg masse med en gang, eller vil jeg stoppe vektnedgangen for en lenger perode? Jeg vet dette nok er individuelt. Håper noen snille mennesker her skjønner hvor jeg vil hen og evt svare på spm mitt,
Jeg prøver å holde meg til 20 max 30 karb om dagen og det er snakk om salater, dressing,rømme,ol
Jeg merker ingen negativ effekt av en liten utskeielse (men jeg vet veeeldig mange her inne gjør det!).
Nå er ikke jeg ute etter vektnedgang, så en eventuelt stopp i vektnedgang er ikke tema her, men det er noe du kanskje bør regne med... Jeg legger i hvertfall ikke på meg av en sprekk innimellom. Tviler sterkt på at du vil legge på deg masse av en liten tur på byen ;) Evt litt vannvekt må du kanskje regne med, men det blir borte når du er tilbake til det normale.
Det som kan skje er at det ikke påvirker deg noe som helst :)
evt negative effekter (som jeg har lest folk har opplevd): føler deg slapp og dårlig, hodepine, kvalme, stagnering i vekta, samler vann...
Det er rett og slett noe du bare må finne ut av selv ;)
Men personlig tror jeg ikke du det vil gjøre noen stor skade, hvis du ikke er veldig overfølsom for karbohydrater da?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.