< Tilbake til oversikten

Diett.no

Shamu sa for siden:

Har dere noen tips til hvordan bruke diett.no på best mulig måte?

Hvis jeg lager meg ett måltid, må jeg da altså legge dette inn som en egen oppskrift for å kunne regne ut næringsinnhold?
Hva med matvarer man ikke finner der, som diverse krydder? Fant ikke kardemomme feks.

Bruker dere denne slavisk hver dag, eller bare innimellom for å få en pekepinn på de måltidene dere spiser ofte?

Georgine sa for siden:

Jeg legger inn en og en matvare; feks en salat så veier jeg hver ingrediens og legger inn. Samme med muffins. Veier det jeg bruker og deler på antall muffins og legger inn ingrediensene da det kan variere litt fra gang til gang. Kardemomme og andre krydder mang bruker bare litt av legger jeg ikke inn.

Jeg bruker det i perioder for å se om jeg holder sånn nogenlunde kontroll.

Nerthus sa for siden:

Bruker kun i perioder. Nei, du kan legge inn enkeltmatvarer istedet for å lage hele oppskriften. Måltid jeg spiser som er ganske like hver gang har jeg laget som oppskrift :)

Du kan legge til matvarer selv om du ikke finner de i lista, du må vite kalorier, protein, fett og karbo pr 100 gram. Krydder har lite av noen av disse, og du bruker svært lite av gangen så jeg pleier ikke legge inn krydder i måltidene mine :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.