Skulle helst ha gått ned 40 kg totalt. Men jeg tror nok jeg er storfornøyd om jeg klarer 30 kg totalt. Altså fra en bmi på 33 til bmi 23 (aller helst 20. Men jeg innser jo at "det var en gang" og at det neppe blir flere ganger).
Og om 2 mnd skal vi på ferie. Det hadde da vært godt å ha klart å gått ned noe av dette innen da. Hvor mye er det da realsistisk å ta av de 2 første mnd?
Hvor mye gikk dere ned?
Var dere kjempestreng med maten?
Jeghar på rundt 3 mnd gått ned 11 kg. Så du er godt på vei på to mnd. Jeg gikk ned de første 6 på en mnd, første gangen jeg kom i ketose gikk jeg ned kjemope mye. kroppen kvittet seg med med mye overfødig vann.
Jeg har gått ned 12 kg på 5,5 uker jeg... Jeg hadde og har fortsatt masse å ta av men jeg trives med lavkarbo. Jeg er ikke så veldig streng mot meg selv, men jeg spiser ikke sukker, brød, ris, pasta, potet og andre produkter med mye karbo. Jeg drikker shake til frokost men spiser til de andre måltidene. I tillegg trener jeg nesten hver dag. Ikke store sakene men feks 30 min gange/sykkeltur eller litt på wii:en også svømmer jeg minst 1 h 1 dag i uka!
jeg gikk ned 10-12kg første tre månedene mener jeg. har fortsatt mye mer å ta av da.. var veeeldig streng første månedene ja...forsåvidt det nå og, men hatt noen pauser underveis:)
Jeg drikker Easylife sin shaker. Ned 13 kg på 1 mnd. Først 4 uker på kun shake, nå 1 proteinmåltid og 4 shaker om dagen. Skal gå over til lavkarbo gradvis.
Jeg har gått ned 6 kg på to mnd. Litt skuffet igrunn, iallfall etter å ha lest om alle dem som "raser" ned, men det er nok ikke unormalt tror jeg at det går litt seint for noen av oss. Har imidlertid ikke vært supertstreng, og spist en del erstatninger og søtning og sånt, så nå er det kutt av alt sånt en stund for å se om det setter fart på sakene. Har også begynt å trene, og løper/går på fjellet 5 dager pr uke, ca 60 min tur.
Lykke til! :)
Jeg gikk ned 2 kg de første 2 mnd. Holdt meg mer eller mindre unna kunstig søtning, og ikke eti noe bøderstatninger. Generelt bare kutta ut alt med mer enn 5 karber pr 100 gram.
2kg på 1 måned så langt, så slik du ser så er ikke alle like, og man kan ikke forvente at X-antall er borte etter en bestemt tid. Noen går ned tregt, andre går ned fort. Og kanskje kroppen vil stoppe vektnedgangen leeenge før du selv vil også. Så ikke ha for høye forhåpninger, bare kos deg med den gode lavkarbomaten og se hva ditt tall blir på de 2 månedene :)
Ja, ser jo at det er litt forskjellig for folk.
Nå er ikke jeg den mest tolmodige her i verden. Så de 40 kg skulle liksom helst ha vært borte i går de :D
Jeg gikk ned 10 kg de første 10 ukene. Derav 2-3 kilo vannvekt som gikk første uka. :cool: Jeg var streng med å være i ketose, men de første 3 ukene spiste jeg mat fra spis deg slank, og åt meg gjennom en eske atkins endulge-barer...
Gikk ned 9 kg på 9-10 uker. Hadde ikke mye å ta av og likevel gikk jeg fort ned. Var streng med karber. Nytter ikke å være "sånn ca i ketose" og følge opplegget "noenlunde" om du vil ha resulteter. Jeg veide alt det jeg spiste i begynnelsen, for å få finne ut hvor mye karber det er.
Lurt å lage en målsetting på hva du vil, hva er motivasjonen din og hva er du villig til ofre!!! Vekttapet kommer ikke gratis og ikke bare ved å ønske det. Tenk på forhånd hvilke fristelser du kommer til å møte i hverdagen og lag en plan hvordan takle de. Om du forbereder deg, kommer du sannsynligvis til å ned masse og fort. Utskeielser i fasen du vil gå ned i, kan stoppe nedgangen for flere dager.
Jeg "feirer" nye kroppen min ofte nå, skal bare vedlikeholde vekten og da tåler jeg utskeielser.
Nå følger jeg ikke noe ketolysekur. Og ikke teller jeg karbohydrater heller. Men jeg har skjært ned drastisk på dem, og er nok sikkert nede på ganske lite (men neppe i ketolyse). Må man være det for å gå ned med en lavkarbokur?
Jeg tror jeg gikk ned 11 kg på 9 uker. Og jeg var ikke superstreng og målte ikke om jeg var i ketose. Men jeg lå sikkert under 30-35 karber om dagen. Man må ikke følge ketolyse for å gå ned med lavkarbo. Noen går ned mer med litt flere karber, noen må mye lenger ned. Det er individuelt.
Jeg gikk også ned 6 kilo på de to første månedene (eller var det de tre første?). Det er faktisk veldig bra! :) 3 kilo i måneden er 18 kilo på 6 måneder. Det var jo det som skjedde med meg, og jeg vil absolutt kalle det å rase ned i vekt.
Når vi ser tiden baklengs går den fort - men når vi ser tiden fremover virker det utrolig tregt. Det er nok derfor mange oppfatter det som at noen "bare raser" ned i vekt.
Som du ser, alle har forskjellige resultater. Du kan enten håpe på at du gjør det riktige, eller finne ut hva som trenges for forskjellige retninger. Det å skjære ned karboene, som du gjør, er jo bra i seg selv. Du er ikke nødt til å være i ketose for å gå på lavkarbo.
Jeg fulgte ketolysekuren nøye (15 karber) og stortrivdes med det. Nå sjonglerer jeg mellom 20-40 karber. Du kan kjøpe sticks fra apoteket som forteller om du har ketoner i urinen. Mål par timer etter du har spist, har du forandring i fargen, er du i ketose.
Elsker denne livsstilen, kan spise masse mat og riktig kose meg med mat uten å måtte nøye meg med "lite og ofte". Eneste bakdelen er at noen lettvinte løsninger i farta, er utelukket for meg (boller, pizzabit etc). Disse er jeg villig til å ofre og bruker å planlegge matbehovet før jeg går ut av døra.
Merker godt om jeg spiser for lite fett, da begynner vekta å krype oppover straks...
Lykke til!
Når man sier 3 kg i måneden så høres det jo ikke så fort ut. Det er jo mindre enn 1 kg i uka. Men når man derimot sier 18 kg på 6 mnd, da høres det kjempemye ut. Snodig. Det vil jo igjen si 36 kg på ett år om man holder samme farten hele veien.
Ja det er helt sant! Det er lett å bli utålmodig og få et litt skeivt perspektiv på det hele :) Jeg syns jeg har gått ned lite, men 18 kg på 6 mnd, hvis jeg holder samme tempo, er jo supert! Da når jeg isåfall målet mitt ila et halvår, og det er jo herlig :D
Tålmodighet er en dyd, indeed!
Jeg har gått på lavkarbo i akkurat 2 mnd, tok av ca 6 kg de første to ukene, så stod det stille i ca 3-4 uker, plutselig gikk jeg ned 4 kg. Det går i rykk og napp for meg tydeligvis da jeg ikke har endret kosten noe særlig etter at vekten stoppet opp, har bare spist mindre i det siste. Så jeg har gått ned 10kg på 2 mnd. :)
Jeg gikk ned 12 kg de første to månedene. Etter en måned til var 4 kg til borte.... Men nå har det stoppet litt opp og jeg har bare gått ned yttligere 2-3 de siste 3 mnd.....og det tror jeg er veldig bra slik at kroppen og huden min kan få tid til å tilpasse seg den nye vekta :) Fornøyd med 18 kg. ned jeg.....og går jeg ikke ned mer er det greit det også... Lavkarbo gir meg så mange andre helsegevinster ....:D
Teller ikke karber, men går til innkjøp av matvarer med generelt lite karbo.
spiser egg i mange varianter, kokt, stekt, eggerøre.... bruker mye fløte i matlagingen og har ofte røkt laks eller fete påleggspølser evt spekeskinke ved siden av.
Spiser en del brokkoli og blomkål enten i buketter, eller som stuing med mye fløte og ost.
Har ofte med grønnsalat med mye majones og rømme til lunsj på kobben med lavkarbo scones til.
Ellers er det rene kjøtt, fisk og kyllingprodukter.
Må og ta med at jeg drikker 2-3 liter vann for dagen samt litt pepsi max som jeg har vært avhengig av
Har holdt på i akkurat to måneder nå, og har gtt ned ca 4 kg.... Ikke ekstremt akkurat. Men jeg måler meg rundt livet, og har holdt på med dette i ca 4 uker nå... Har gått inn 9 cm. Skjønner ikke hvor de cm er blitt av, siden 4 kg ikke er så mye, og 3 av kiloene forsvant FØR jeg begynte å måle med målebånd. Hvordan er dette mulig? Nåja. Jeg er fornøyd uansett..Det går langsomt men sikkert rette veien tenker jeg..
Jeg har spist lavkarbo i 1mnd nå, har gått ned 3,8kg. Håper på å ha gått ned rundt 6kg på 2mnd
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.