< Tilbake til oversikten

For mye fett og kcal?

musefletta sa for siden:

Jeg har prøvd å lete litt her..
Men synes det er litt vanskelig å finne svar.

Jeg er veldig overvektig. 135kg.
Og begynte på max 15carbs om dagen. Vet ikke hva det heter en gang:o
Mye fett lite karbo..

Jeg holder følge med karboene på diett.no.
Som i dag blir det 8karbo.

2005kcal.. og 172gr fett. Er dette for mye for reel vektnedgang? Burde jeg kutte litt?

Drikker i tillegg min.3liter vann og litt kaffe.

Labomba sa for siden:

[INDENT]Opprinnelig lagt inn av Nerthus, [url="wlmailhtml:{21B73D96-B8C9-44D4-A123-C3DAD0680491}mid://00000018/!x-usc:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1088397#post1088397"]her[/url].
Nei, man regner ikke kalorier i første eller andre omgang Kalorier "oppfører" seg annerledes avhengig av hvilket næringsstoff det kommer fra (myyyyye stoff om dette på nett, bla Gary Taubes) - i hovedsak fordi karbohydrater trigger insulinutskillelse som gir fettlagring, mens fett ikke gjør det. Protein kan gi litt insulinutskillelse. Mangel på karbo gjør at hormonet glukagon kan "frigjøres" - dvs at fettforbrenning blir mulig

Avhengig av hvor lenge du har stått stille - og hvor mye mer du skal ned i vekt - ville jeg sjekket ut såkalte partystoppere først. Det er haugevis med tråder om temaet, søk det opp I hovedsak går det på tyggis/drops som i hovedsak er sukkerfrie, kunstig søtning, sukkerfri brus og saft, for lite vann, for mye nøtter og en del kan få stagnasjon pga for mye fløte En mnds tid bør man ha stått stille før man gjør endringer - kroppen trenger litt pause innimellom Pass på at du ikke spiser for lite mat også - noen mister så mye sultfølelse at de ikke orker og spise særlig.

Det kan uansett være greit for deg og vite om du har noenlunde ok fordeling av næringsstoffer på ketolyse, dvs ca 5% karbo - 20% protein og resten fett. [url="wlmailhtml:{21B73D96-B8C9-44D4-A123-C3DAD0680491}mid://00000018/!x-usc:http://www.diett.no/"]www.diett.no[/url] bruker jeg og flere her inne - den gir både prosentvis oversikt og gramoversikt på de forskjellige næringsstoffene i tillegg til kalorier.

Jeg er en av de som må mye ned i kalorier uansett hvor "riktig" jeg spiser ellers - men dette er individuelt - og jeg vil anbefale at du sjekker partystoppere først - deretter om du spiser nok fett - og så om du spiser NOK mat. Deretter om du fremdeles har stillstand (over flere uker) kan du sjekke om du kanskje spiser for store mengder for din forbrenning.

[/INDENT]

Labomba sa for siden:

Det var rådet jeg fikk av Nertshus, og det ligger på skrivebordet på laptoppen min;)
Ikke dumt å lese og minne seg selv på noen ganger.
Lykke til! :)

musefletta sa for siden:

Takk =)

Jeg vet forløpig ikke om jeg har stått stille, da jeg ikke har veie dag enda..
Og har lovt meg selv å holde meg til den, så jeg ikke blir bestatt.
Men 3cm er borte rundt magen..

Jeg har veldig lav forbrenning, og lurer på om jeg kanskje burde kutte så det blir litt mindre kcal. Men mengden mat jeg spiser nå er igrunn akkurat for sulten.. Så får se om ett par tre uker åssen det går.
Føler bare at jeg trøkker i meg SÅ mye fett, men det er vel for at det er uvant.

Nerthus sa for siden:

:cool: det var en god dag for Nerthus ler ;) Glad jeg kunne bidra :)

Bestemamma sa for siden:

Syns du skal la det være som det er.....:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.