For noen måneder tilbake så fikk jeg et tilbud av legen om å starte på xenichal, den hjelper til med at kroppen skiller ut fettet, og da skulle jeg gå raskere ned i vekt. Men dette var før jeg startet med Lavkarbo, i det siste har jeg vært litt usikker om jeg burde fortsette med xenichal samtidig som jeg bruker Lavkarbo, eller vil dette påvirke livsstilen min?
Ved å ta Xenical sammen med lavkarbo vil du lett få fettdiare. Med tanke på at man spiser mer fett enn "normalt". Jeg har selv gått på Xenical, og hadde ikke noen særlig effekt. Ren lavkarbomat fungerer mange ganger bedre. Så mitt råd er å droppe medisinen.
Mange sliter med Xenical på vanlig kost. Selv bittelitt fett i maten gir massiv diare og noen klarer ikke en gang rekke toalettet i tide.
Har hatt pasienter som måtte gå med bleie!:eek:
Det sier da seg selv at det er umulig å kombinere Xenical med lavkarbo uten å bosette seg på et toalett!;)
Jeg har gått på Xenical, og jeg hadde ikke engang vurdert å bruke det samtidig med lavkarbo. Jeg brukte det i 2 måneder, og spiste übermagert (typ fiberrik med tomatskiver, spagetthi uten saus osv) og turte bare slippe en fjert dersom jeg satt på do :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.