Sikkert et veldig dumt spørsmål, men orker ikke google..
Jeg vil ned en del i vekt.. Men jeg klarer ikke ketolysekuren den har jeg prøvd før. Så var det ei venninne av meg som sa man kunne leve lavkarbo og likevel gå ned i vekt, men dog ikke så strengt som ketolysekuren.
Jeg kan godt kutte ris,pasta,brød og poteter og seff godteri, selv om den siste er den verste.
Men jeg er avhening av salat,frukt og litt dressing som tilbehør til "bare" kjøtt
Jeg er helt ny i dette her, men har lest boka "Bedre uten brød" og der legger de opp til et nytt kosthold med lite karbo.
Max 72g karb pr dag.
Jeg har kuttet ut brød, pasta, ris, potet. Selvfølgelig kaker og gotteri også, men spiser grønnsaker og dressinger og saus med lite karb. foruten kjøtt, fisk og egg. Unner meg også 4 ruter mørk sjokolade vær dag. Div. ost og nøtter er også lov.
Har gått ned 4-5 kg på 3 uker. Har stått stille en uke nå, men føler meg god og mett, uten å være stappa. Har faktisk ikke vært så fornøyd på det jeg kan huske. Har stor tro på dette.
Jeg har forsøkt å slanke meg i ca 30 år, så om det tar et år for meg å komme ned til idialvekta gjør ikke det noe bare jeg er på rett vei.
Nei det orker jeg ikke i dag.. Syns du er litt krass, jeg forventer ikke at andre skal google for meg, tenkte kanskje noen HYGGELIGE folk visste svaret....
SÅ sorry for at jeg irriterte deg, men trenger da ikke være motbydelig..
Kom til meg da du ikke har sovet nesten noen ting på 4 uker, full jobb, 2 barn husarbeid ol og si at du orker å lese gjennom 20000 linker på google...
Skogsmusa: takk for et fint svar. Det var godt til hjelp
Uffda! Jeg er tildels enig i at og spørre om en ting fordi du ikke "orker å google" kan være en liten trigger for alle frivillige som driver på og hjelper til her inne - det regner jeg meg du også forstår - selv uten søvn i flere uker ;) Dessuten - INGEN vet at du har det tøft for tiden - så ro deg ned litt selv også - alright?
Neste gang lar du heller være og si at du ikke orker å google - bare spør og vent på svar. Husk at de som svarer bruker av sin verdifulle tid for å gi deg hjelp... ;)
Jeg anbefaler at du leser nybegynnertråden til arnakristin - eller bare lever etter generell lavkarbo etter denne pfd'n - som var min vei inn i lavkarbo. Ingen telling - bare nyting :)
"Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexenberg. Den er ikke så streng som ketolysekuren og det står en del oppskrifter i den. Veldig lettlest. Den sier ikke om antall karber du skal spise eller ikke spise.
Lykke til. Håper du finner motivasjonen:)
Jeg har fulgt ketolyse, men gikk over til fedon. Syns det var to ting som var greit å sette seg inn i siden de tilhører hver sin ende på lavkarbo skalaen.( etter som jeg har forstått det)
Nå følger jeg en fedon verson men spiser litt mere fett.Ikke mengder men nok til å føle meg mett. Ligger på ca 30-40 karber hver dag. Noen ganger mere andre ganger mindre.
Jeg har lest mye , tenkt mye og kjent mye etter i kroppen. Det har resultert i at jeg har funnet det kostholdet som er perfekt for meg akurat nå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.