< Tilbake til oversikten

Lchf

Connie_88_ sa for siden:

Jeg har skjønt att man har litt mer "spillerom" på LCHF enn på Ketolysekuren?
Noen som har en liste over tillatte karber/matvarer på LCHF?

Finner ikke så fryktelig mye om LCHF på nettet som jeg forstår da.... :p

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ketolyse er også LCHF – Low Carb High Fat bare en annen måte å si lavkarbo på sjekk ut denne siden for nærmere definisjon av LCHF og der finner du også link til brosjyren lavkarbo på 3 minutter – mange printer den og henger den på kjøleskapet.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin sa for siden:

Neida Nerthus, linken ble ikke borte den… jeg henviser alltid til at man finner link til den i nybegynnertråden blandt mye annet nyttig… :cool:

Nerthus sa for siden:

Ååååh ja - jeg må gjerne ha ting inn med teskje sjø! ;)

David sa for siden:

Å si at LCHF kun er en annen måte å si lavkarbo på, er vel å ta i. Lindberg er jo ikke LCHF, men likevel lavkarbo. Lavkarbo er et generelt begrep, med mange undergrupper, deriblant LCHF, slik jeg har forstått det...

Korriger meg gjerne :-)

LenaBeatrice sa for siden:

Noen svensker mener at vi her i Norge har et bedre begrep - Lavkarbo - enn svenskene som i det store og det hele bruker LCHF. Men om man leser Kostdoktorns LCHF för nybörjare, så ser man at han bruker LCHF og Lågkolhydratskost om hverandre.

LCHF er nok også et generelt begrep, men kanskje ikke like generelt.
LCHF = Low Carb High Fat, noe lavkarbo ikke er i like stor grad, hvis man tenker på kostholdsretninger som Lindberg.

Men, det er nok et tolkningsspørsmål også, for den enkelte som ser :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.