Hei. Vet det er flere tråder om dette,men nå er jeg så sliten av hodepine at jeg trenger litt motivasjon for å komme over denne kneika. Jeg har funnet ut at jeg lett går ut av ketose. Kanskje hvis jeg bikker sånn 25.-35 karbo om dagen. Tåler altså utrolig lite. Hver gang jeg skal inn i ketose igjen får jeg ekstrem hodepine i 3 - 4 dager. Skikkelig vondt. Må ta 6 paracet og 3 ibux om dagen for å klare jobben. Jeg er jo nå livredd for å gå ut av ketose igjen,og er redd for å spise for mye grønt,selv om det er jo også viktig å spise. Jeg går også lettere ned i vekt i ketose enn uten. Det er nesten så jeg får lyst til å spise karbo for å få hodepinen til å gi seg,men skal fortsatt ned en del...Noen tips?
Jeg kan ikke være lav på karber for da får jeg hodepine av en annen verden. Så jeg ligger rundt 50.
Det nyttet ikke hvor fornuftig jeg spiste mens jeg spiste få karber, hodepinen gikk aldri bort. Jeg hadde i tillegg tunellsyn og var konstant svimmel. Det gikk ikke over uansett hvor mange uker jeg holdt ut.
Takk for raskt svar. Jeg har spist lavkarbo i et år,og får hodepine hvis jeg har gått ut av kwtose med for mye karbo,og er på vei u ketose igjen. Altså dag 2 eller 3 etter jeg har spist kyn 10 karbo om dagen. Jeg tar kun tabletter hvis jeg må. Har ikke tatt det så mye. Kanskje to dager på rad seks-ti ganger på et år. Drikker mye egentlig. Glad i vann. Jeg er dårlig på å ta tilskudd...blr nok skjerpe meg der. Jeg skjønner at jeg kan slippe hodepine hvis jeg ligger under 15 karbo,men av og til liker jeg å kose meg med mandler og en lite øl på fest,og kanskje lavkarbokake,men da ryker jeg ut av ketose. Orker ikke leve resten av livet uten noe kos. Men jeg får vel tenke om det er verdt det....
Jeg har også en skjærende hodepine i dag. Tok jo 3 dager pause fra lavkarbo i påsken. Er nå på min dag 3 med lavkarbo etter påske.
Har ellers sjelden hodepine og jeg har drukket masse, så det er ikke årsaken.
Har tatt paracet flere ganger i dag, men det hjelper lite.
Skal jammen passe på så jeg ikke kommer ut av ketose om dette er "straffen" :eek:
:eek: Hodepina følger med meg i dag også. Har så vondt i hodet at jeg er kvalm.
Drikker masse, får i meg godt med fett og spiser godt. Jeg har også tatt 2 magnesium daglig nå i 1 uke.
Men så vidt jeg har hørt så er det normalt med hodepine når man går fra høykbarbo til lavkarbo.
Vet i allefall at denne hodepina er prevantiv i forhold til hvor ofte jeg kommer til å unne meg å "sprekke" Vil nok tenke meg nøye om
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.