klinkekula sa for siden:
En person har nå gått på kuren i 12 uker. 20 kg er forsvunnet.
Har han sjans til å starte et vanlig kosthold med en redusert mengde kalorier (ja, ikke karbs) pr måned? (spise ofte og lite)
klinkekula sa for siden:
En person har nå gått på kuren i 12 uker. 20 kg er forsvunnet.
Har han sjans til å starte et vanlig kosthold med en redusert mengde kalorier (ja, ikke karbs) pr måned? (spise ofte og lite)
Modezty sa for siden:
Det må vel bare prøves ut?
Men det er viktig å ha i bakhodet at man ikke "tåler" karbohydrater så godt, og at man sannsynligvis vil gå opp i vekt. Hva med en moderat lavkarbokosthold?
Husk også på at man sannsynligvis går opp noen vannkilo/legger opp nytt glukogenlager (tror jeg det heter) som igjen binder vann. Kan være demotiverende å spise lavkalori og likevel legge på seg flere kilo på kort tid.
En annen ting er at jeg synes at det er vanskeligere å få i meg alle næringsstoffene på lavkalori enn på lavkarbo, men skal ikke være bastant - all den tid jeg ikke helt hva du legger i lavkalori, og hva vedkommende veier nå og høyden.
Jeg ser ikke på lavkarbo som en "kur" - men en livsstil. Jeg glipper selv innimellom, men angrer hver gang. Jeg ville aldri byttet ut lavkarbo med et lavkalorikosthold, men det er meg. Jeg fyste mye mer på lavkalori, og kroppen gikk i sparebluss.
Jeg må på ekstrem lavkalori for å gå ned i vekt etter år med jo-jo slanking, og sannsynligvis for å holde meg der også.
Tror det blir veldig individuelt, og det kan gå. Men tror at man for å klare å holde vekta MÅ trene regelmessig, 2-3 ganger i uka, for at man ikke skal gå opp.
Greddy sa for siden:
Hvis han trener i tillegg og sørger for at han tømmer glykogenlageret regelmessig, så burde det gå bra. Men jeg mener at han bør kunne ligge på under 150g KH, uten at han må planlegge dagen så nøye.
Hva med å spise lavkarbo i hverdagene, og ha en vanlig høykarbodag på lørdager feks?
Nerthus sa for siden:
Man kan fint leve "lavkalori" om det er målet også på en lavkarbo-sammensetning :)
Anbefaler og endre over tid - feks med 5 gram karbo pr dag i uken, reduser så fettet når man nærmer seg 70 gram karbo pr dag :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.