< Tilbake til oversikten

Hamburger m/hvitløksdressing ala Egon

Rioja sa for siden:

Ønsker å dele denne med dere, da dette er min store favoritt for tida;

Hamburgere:
400 g kjøttdeig
2 hvitløksfedd
En god dusk persille (sånn 1/3 av en potte)
Salt og pepper
Evt. ost på toppen

Bland og form hamburgere som du steker i panna med smør og aluminiumsfolie som lokk. Aluminiumsfolien er et must for å få de saftige!

Hvitløksdressing:
1/2 boks rømme
1/2 pk. majones
2 hvitløksfedd
salt og pepper
(evt. gressløk)

Bland og smak til med salt og pepper.

Server burgeren med salat og en stoooor dæsj hvitløksdressing. Både på salaten og for å dyppe burgeren i. :p

Dette er den desidert beste burgeren jeg noen gang har smakt!
Og dressingen... Mmmm, jeg som verken er glad i rømme eller majones trodde ikke det var sant da jeg smakte første gang! :D

Glorfinia sa for siden:

Trengte dressing til salat i dag, og ettersom jeg eeelsker den de har på Egon, så forsøkte jeg denne oppskriften. Og jammen ble det godt! Jeg juksa litt, og hadde oppi litt hvitløkspulver også. Jeg hadde oppi hvitløk, men det smakte ikke stort av det, antagelig fordi den ikke fikk stå og godgjøre seg i kjøleskapet en stund. Uansett, kjempegod ble den, så tusen takk for oppskriften! (:

Kuredu sa for siden:

Lagde denne i dag - nyyyydelig! Både hamburger og dressing :) NAmmis!

Bønna200 sa for siden:

Dette hadde vi til middag i går og fy søren så godt! Har noe karbonadedeig som må brukes, så skal prøve denne med koriander nå, istedet for persille.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.