Jeg er i min 5. dag på induksjonen og er så uheldig at jeg nå har fått omgangssyke. Alle i familien har hatt den og jeg slapp ikke unna,nei. Vel.Jeg orker simpelthen ikke mat, Prøvde meg med en liten kyllingbit og litt agurk, men jeg holdt på å brekke meg.....drikker vann i hvertfall. Men jeg lurer på hva som skjer med ketosen jeg er i, vil hele opplegget bli ødelagt nå og så må jeg begynne på nytt når jeg er frisk? Klarer nok ikke å få i meg 20 g karbohydrat i dag er jeg redd....toppen 10 hvis jeg lukker øynene, holder meg for nesa og svelger.....Noen som vet om dette med sykdom,0 matlyst og induksjon? Takknemlig for svar!
Er du syk så er du syk. Ikke så mye å gjøre med. Du ødelegger ikke induksjonen med mindre du har behov for å stappe deg med karbohydrater. Fortsett slik du gjør du. Å få i seg næring er det viktigste. Proteiner og grønnsaker og fett (om du orker). Og drikk mye vann. Om du spiser mindre nå (rundt 10 som du sa) og 20 senere spiller ingen rolle. Som sagt, du ødelegger ikke noe så lenge du ikke stapper deg med dårlige karber....
Når du er frisk fortsetter du bre på induksjonen som om ingenting var hendt.
Du kan koke en grønnsakssuppe sammen med noe kjøtt, ta utav kjøttet sammen med litt væske og grønnsaker, og kjøre det i stavmikser og hive det tilbake i suppen etterpå.:) Det pleier å virke på meg når jeg er syk og ikke orker mat...
God bedring! :blomster:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.