Jeg leste et sted at nøtter kan hindre vektnedgang, i såfall er dette sant?
Også lurer jeg litt på om evt hvilke nøtter dere anbefaler? Jeg har spist en del paranøtter som mellommåltid når jeg er på farten. Hva tenker dere om det?
Hei,
I filosofiboksen din står det ’Egenkomponert’, så da er det helt opp til deg hva som er lov eller ikke. …og ja, nøtter er en av de velkjente partystopperne – altså en faktor som kan hindre vektnedgang – men det er det ikke noe man behøver å tenkte nevneverdig på før vektnedgangen stopper helt opp i MINST 4 uker. Paranøtter, mandler og hasselnøtter er vel det de fleste bruker, dersom du er usikker på næringsinnholdet i ulike varer/ingredienser så kan du slå opp her, Matvareguiden eller Næringsinnhold.no
Min erfaring er at mellommåltider er helt unødvendig dersom man passer på å få i seg nok fett i løpet av dagen. …men mange har for eksempel nøtter, babybell eller lignende med seg som nødrasjon…
...og ett fint sted å lese seg opp her på forumet er her: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Jeg spiser litt mandler. Valgte det fordi jeg syns det er godt.
Spiser jeg ca en neve hver dag og vektnedgangen er lik som når jeg ikke spiser de.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.