< Tilbake til oversikten

Dårlig ånde

sjokolademomsen sa for siden:

Er det fleire enn meg som slit med dårlig ånde no når de går på lavkarbo?
Nokon som har noko tips til kva eg skal gjer? Vil jo ikkje tygge tyggis dagen lang heller. Er jo karber i det og.
Eg bruker munnskyllevann om morgonen, men trur ikkje det hjelp stort.

grotingeling sa for siden:

Ja da, ketose-ånde er noe de fleste stifter bekjennskap med.
Jeg bruker Cosodyl munnskyll, også blir det i perioder en del sukkerfrie pastiller.

Dolsi sa for siden:

Den ånden er kjent for meg også ja, smaker også rart i munnen.
Har ingen råd for det, ikke noe tyggis og pastiller nå nei

sjokolademomsen sa for siden:

Ok, da får eg prøve det :)

Ha ein super dag

Kitt sa for siden:

STORE IFA eller Fribol- drops fra apoteket har reddet mang en ketolytiker fra å ta livet av omgivelsene!:D

Kirsti120 sa for siden:

Jeg har prøvd å holde meg unna pastiller, men har en basilikum-plante i kjøkkenvinduet. Hvis man tar et blad av den, får man basilikum-ånde som holder ganske lenge. Det er bedre enn ketose-ånden. :p

Livsglede sa for siden:

Cosodyl lager missfarging på tennene og skal ikke brukes over lengre tid. Bruk heller SB12 jeg har en stor flaske + en liten mini som jeg har i vesken. Fyller bare på den lille og bruker etter behov + IFA innimellom på de værste dagene. For det er IKKE likt hver dag:-) Men bare tenk at du iallefall er i ketose:-)

Moxie sa for siden:

Men.. går ikke den ånden over ettehvert da? selv om man er i ketose?

(håper..)

Regret sa for siden:

Nei, ikke så lenge man har overflødige ketoner i seg. Mesteparten går ut igjennom urinenen, men overflødig går ut igjenom ånden.

Zalah sa for siden:

Tygg på urter! Persille, timian eller basilikum!

Hildemor på slanking sa for siden:

Mange opplever at ånden kommer seg etter en tid på ketolyse- så det er jo lov å håpe på at du er en av dem:D

CilleMille sa for siden:

Jeg syntes det hjelper å drikke litt pepsi max. Mulig det bare i mitt hode det fungerer... :p

Regret sa for siden:

:o jeg også 'skyller' det vekk med pepsi, ifa eller noe annet...

Heaven sa for siden:

Friboldrops finner ikke jeg.. har de slikt på alle slags apotek?
Fikk i dag, etter snart 1 år på lavkarbo, høre fra min mann at jeg til tider har dårlig ånde .. hurra for at han ikke har sagt det litt før jeg som elsker å skravle og le høyt, jobber i bhg og er på en god del møter rundt forbi... jooooda..

Kitt sa for siden:

Så rart! Tror jeg har sett dem på alle apotek jeg har vært på! Spurte du etter dem? De pleier å stå ved kassene, da!

Ser sånn ut:

[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQYjhsi32uiJyerUM7muBGGsG6MicwaHQ7AqkN1ee9YXG6dum-RTQ[/img][img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyEvaKP4kZGdyTEO5w3vu6zuBWTTXYy6D9rky_U4CK6QPEl1Is[/img]

Hevingen sa for siden:

Så lenge jeg bruker munnskyllevann to ganger om dagen sier min kjære at det er bra. Jeg bruker både SB12 og Listerine. Liker best Listerine selv. Men bruker litt forskjellig. Har også sånn liten SB12 flaske. Den må jeg huske å ta med på jobb. For der har jeg nok bruk for en skyll midt på dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.