Peppa Gris sa for siden:
Når jeg har lagt inn alt jeg har spist på diett.no får jeg 1% karbs, men det blir kanskje for lite? MÅ man ligge på 5%? Bør jeg da hive i meg noe med karbohydrater for å få 5 prosent?
Det skal ikke være lett :o
Peppa Gris sa for siden:
Når jeg har lagt inn alt jeg har spist på diett.no får jeg 1% karbs, men det blir kanskje for lite? MÅ man ligge på 5%? Bør jeg da hive i meg noe med karbohydrater for å få 5 prosent?
Det skal ikke være lett :o
kamp sa for siden:
Hvordan se dagsmenyen ut?
Peppa Gris sa for siden:
Lunsj:
2 kokte egg
1/2 avokado
6 osteknekkiser (små)
Middag:
1 nakkekotelett stekt i smør og cocosa
50 gram blomkål
1/2 avokado
Mellommat:
1 skive lavkarbobrød med kokt skinke
Kveld: Omelett med baconbiter, den heiv jeg matfløte i for å øke karboinnholdet. Og litt ruccola.
Det var vel det?
BenteR sa for siden:
Jeg ville hatt noe mer grønt i menyen. Det gjør godt for kroppen og du vil da få litt mer karber.
Og så smaker grønt veldig godt :D
Peppa Gris sa for siden:
På diett.no, hvor er det man ser hvor mange prosent karber man har spist, det er under energi? Eller tar jeg feil?
Ja, mer grønt hjelper på, men det var tomt i kjøleskapet :o
Nerthus sa for siden:
Det har ingenting å si om du har dager med lite karbo - men jeg vil også anbefale mer grønnsaker til maten din :) Litt tomater i omeletten til kvelds og litt større mengder grønnsaker til middag så er du godt på vei :)
k.diagram viser vel prosentvis fordeling av næringsstoffer såvidt jeg husker :)
Peppa Gris sa for siden:
Da har jeg hvertfall sett på rett plass, og ligger altfor lavt på kh i dag. Har spist 5 gram og det er litt lite. Da får jeg spise mer grønt i morgen, takk for svar :)
BitTorres sa for siden:
Det er lurt tror jeg, å spise en del grønt. En del enzymer, vitaminer og mineraler og ikke minst mye god smak der. Men det gjør ingenting om du ligger på 1 % karbo, spiser du lite lager bare kroppen selv det du trenger, spiser du mer lager kroppen mindre. Omtrent som med kolesterol :)
Veggpryd sa for siden:
Klikk på "kakediagram" i kolonnen til høyre.marjusen sa for siden:
jeg ville helt klart økt på med grønnsaker. det jeg gjorde i begynnelsen var å kappe opp grønnsakene jeg sku spise i løpet av dagen på morran. Også fordelte jeg det på feks 3 måltider jeg sku ha. da er det lettere å spiser nok.
ser du skriver LCHF som kostholdsfilosofi, som kan bety så mangt. Det er jo en ketogen diett du spiser nå. De fleste ketogene diettene som atkins, ketolyse osv anbefaler å ligge på 15-20 kh i døgnet. Dette fordi det ikke er noe særlig forskjell på vektnedgangen om du spiser 5 eller 15 feks, men det er masse vitaminer og mineraler du får i deg som kroppen trenger av grønnsaker når du øker til 15:D
Lykke til, og få i deg masse fett. 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrater er en fin tommelfingerregel:) Da holder du deg lenge mett, du får i deg nok mineraler og vitaminer:)
Marius
Peppa Gris sa for siden:
Ja, jeg lå på 75 prosent fett i går og 24 protein, så akkurat den biten var grei. I dag tror jeg at jegs kal ha spist en del mer karbohydrater, men jeg har ikke fått veid maten, så jeg må ta det på øyemål bare. Da er det til nå ca 10 g karber, noe som tilsvarer 3 prosent. Dersom jeg da hiver på noen til kveldsmaten må det da bli bra? I dag har jeg derimot for lite fett og for mye protein, hva bør jeg da spise til kvelds?
Dette er ikke så enkelt :o
Nerthus sa for siden:
Ikke press i deg mat om du ikke er sulten til kvelds - planlegg heller og få i deg mer mat tidligere på dagen :) Planlegging er alfa og omega!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.