< Tilbake til oversikten

Hvor mye fløte?

Dolsi sa for siden:

Vet at man kan bruke fløte i maten når man går på lavkarbo (LCHF)
Men samtidig ser jeg at noen sier man bør trappe ned på fløte dersom det går tregt på vekta :confused:
Lurer litt jeg da, bør man bruke fløte eller ikke, og hvor går grensen?

Går det greit om jeg bruker kaffefløte i min koffeinfrie kaffe, eller er det bedre med kremfløte :confused:

Furine sa for siden:

Gå for kremfløte, mindre karb enn i kaffifløte.
Grensa er nokså individuell vil eg tru. Ein må vel berre prøve seg fram. (Kjedeleg men sant ...)

Dolsi sa for siden:

Blir litt forvirret når det gjelder kremfløte kontra kaffefløte. Det er jo ikke så stor forskjell når det gjelder karbohydrater i dem da,men en himmelvid forskjell når det gjelder kalorier.
Ikke det at jeg teller kalorier, men man skal vel ikke kaste alt over bord heller :p

Furine sa for siden:

Er du på ketolyse skal du i første omgong ikkje bry deg med kaloriar, etter det eg veit. Du skal telje karbar.

Kitt sa for siden:

Joda, all gammel viten skal ut med badevannet! Den er motbevist og utrangert!;)

Dolsi sa for siden:

Da blir det kremfløte i kaffen i dag også da.
Kom i ketose etter påska i går og det til tross for 3 krus koffeinfri kaffe med kremfløte i. :)

Kitt sa for siden:

Ikke til tross for, men pga av!:D;)

Livsglede sa for siden:

Går du tregt ned i vekt siden du lurer på hvor mye fløte? Om ikke..... ikke tenk på det, men ha i bakhodet at fløten som liksom bare renner ned der med kaffien kommer på toppen av det andre du spiser. Eller blir du så pass mett at du ikke spiser, siden fløte metter. Jeg pleier å bytte litt på fløte og eggemelk i kaffen, men det er smaken jeg vil ha forandring på + at det blir mindre karber med eggemelk enn fløte:D Nå har jeg fått kick på iskaffe med eggemelk, kaffe og vaniljestevia, mmmmmmm nydelig. Lager den om kvelden, setter den kaldt i kjøleskap og drikker til frokost, lunsj eller tar med på tur, helt nydelig og metter godt:) Så min favoritt drikk for sommeren er klar:D

Dolsi sa for siden:

Jeg har alltid hatt lettmelk i kaffen min og nå er det byttet ut med kremfløte.
Synes jo at fløte er bedre enn lettmelk så klart og vil gjerne ha det i kaffen min.
Bytter ikke ut måltider med kaffe med fløte i nei, men tar gjerne et krus sammen med 1 skive lavkarbobrød. ;)
Når det gjelder vektnedgangen så er det for tidlig til å si noe om fløte innvirker på den eller ikke.
Rakk jo bare å gå på lavkarbo et par uker før påska kom og da gikk jeg ned 2 kg. 1 kg kom på i påska, men er nå på min 3 dag med lavkarbo igjen.

Veiedag er neste torsdag, så da vil jeg vel se om vekta går ned eller ikke.
Jeg har iallefall kommet i ketose og min erfaring er at vekta går ned når man er i ketose :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.