< Tilbake til oversikten

I Ketolyse?

wobblyface sa for siden:

Det første uken så følte jeg at jeg var i ketose ved andre/tredje dag, men nå nesten tre uker senere så føler jeg det ikke i det hele tatt. I løpet av denne tiden har jeg gått ned 2kg. Jeg føler at det er noe jeg gjør galt, men klarer ikke å sette fingeren inn i det. Har vært veldig bekymret over dette.

Det jeg spiser tilvanlig om dagen er for eksempel 2 egg til frokost, salat med litt fetaost til lunsj eller en kyllinglår, middag spiser jeg alt fra laks til kyllingklubber, eller stekt kylling filet med wok. Forslag til hva jeg burde gjøre for å komme meg i ketose igjen? Og jeg leser at alle bruker en Stix, jeg har lest litt om det, men har enda ikke forstått det helt?

Merker jeg legger inn masse spørsmål om dagen her inne på forumet, så beklager til dem som syns kanskje dette er litt irriterende, men jeg er en veldig frustrert nybegynner som nekter å gi opp etter å ha vært så flink i 3 uker snart.

Kitsu sa for siden:

Du er helt sikkert i ketose, selv om du ikke merker det lengre. Jeg merker det i alle fall ikke, har stort sett vært i ketose i et år nå. Etter hvert blir kroppen så vandt til det at det er ikke alltid man slår ut på stixene heller, kroppen forbrenner ketonene mer effektivt.

Så med mindre du har spist KJEMPEMASSE grønnsaker kan jeg ikke se noen grunn til at du ikke skulle være i ketose.

Kitt sa for siden:

Foreslår at du leser denne tråden, jeg!:)
Der får du nok noen svar, i hvert fall!;)

Dolly sa for siden:

Kan du ikke kjøpe ketosticks på apoteket, det er en boks med mange tester i som man tisser på og får farge om man er i ketose... koster 60 kr

Så hvis den viser at du ikke er i ketose må du revurdere karbohydratinntaket og telle, kanskje du ikke tåler så mye karber...

Jeg må nesten holde meg under 15 veldig svakt hvis jeg er opp mot 20... andre kan ha 30

wobblyface sa for siden:

Jeg bruker Melange til å steke kyllingene og slikt, er det dette jeg kanskje gjør som er feil?