Da var vi begynt på lavkarb vi også :)
Første dagen i dag og til nå går det veldig bra.
Var så heldig og finne en kebabdressing med BARE 8,2 gr karb i HELE flaska :D så da kan jeg ha deilig salat.
Frokosten i dag ble fiskesnaks med reker, torsk og bleksprut UTEN frityr "skall" :D
Så ble det masse vannmelon, og en deilig salat til lunch.
Typen hadde omelett med litt pølsebiter (ca en tommel bit).
Men jeg sliter litt med og finne på middager, så kom gjerne med forslag :D
Stikk innom bloggen også om dere vil :)
Der kommer jeg til å oppdatere hva jeg spiser ol, legg gjerne igjen tips og råd mens dere er det :D
Minveitilbake.blogg.no
Alt av kjøtt, fisk, fugl, sjømat, stekt, kokt grillet. Kokte grønnsaker som blomkål, brokkoli, asparges, sopp, rosenkål... Fløtesauser!
Feks stekt entrecote med stekt sopp, kokte grønnsaker og hjemmelaget bearnaisesaus - eller bare ha litt fløte i stekesjyen mens biffen hviler :)
Kokt laks med rømme, kokte grønnsaker med smeltet smør, agurksalat med masse rømme....
Skjønner? ;) Sjekk ut middagsdelen av oppskriftsforumet for inspirasjon.
Frukt generelt har mye karbo, vannmelon med sine knappe 8 gram pr 100 gram er vel ikke den verste - men MASSE vannmelon... da ender du opp med MASSE karbo også :) Begrensning er tingen. Varier med bær istedet?
Spesielt de første par ukene er det greit og de-sukrifisere seg - så kan du heller innføre litt etterhvert. Skal du en del ned i vekt kan det være greit og se at du får i gang vektnedgangen først :)
Er det så me karb i vannmelon ja :(
Var en venn som går på lavkarb som sa at dette var sundt og bra på lavkarb :confused:
Jaja da får jeg kutte ned på dette og heller gå for bær da :)
Hvor mye er det i bær da?
Ja da skal jeg nok klare å finne på noe til middag :D
Det gjelder å lese seg opp litt på egen hånd, å ha førstehåndskunnskap om lavkarbo så slipper du overraskelser med karboinnhold i matvarer, du finner enoooooooormt masse gode middager du kan lage og kanskje du til og med kan lage en deilig "ren" salatdressing på egen hånd uten tilsetningstoffer etc.
Man bør nok være godt opplyst om mat når man skal kjøre riktig på lavkarbo.
Mye bra å lese her inne da, flott forum dette.
Synes ikke det er noe problem å finne på middag jeg, da er det verre med frokost ;)
Ja har lest masse her inne, og i boken frisk med lavkarbo og på andre sider på nettet :)
Middagen gikk veldig fint :) ble kotelett med woket brokkoli og blomkål:)
Takk for flotte svar.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.