< Tilbake til oversikten

Er dette en ok lunsj?

Peppa Gris sa for siden:

Jeg synes det å lage matpakke er vanskelig, så da spør jeg:
2 kokte egg
1 halv avokado
1 skive lavkarbobrød
Og noen osteknekkiser

Er det ok lunsj? Noe jeg burde kutte eller tilføre?

Furine sa for siden:

Høyrest heilt ok ut for meg. Men eg hadde kanskje valgt enten lavkarboskiva eller osteknekkisane. Men du må sjølv finne ut kva du treng for å bli mett. :ja: Eg har ete omtrent det same til frukost nokre gongar.

Peppa Gris sa for siden:

Ok, jeg kan ta med skiven og blir jeg mett uten den så dropper jeg den :) Det er ganske fysisk arbeid som man blir veldig sulten av, så jeg er redd for å ikke bli mett og :o

Labomba sa for siden:

:DHøres bra ut, men som furine sier: mulig en av brødtypen?
Det er kjekt å sjekke hvor mange karber det er i akkurat brødet, for du skal jo spise resten av dagen også:)

Labomba sa for siden:

Sorry, vi svarte og postet på likt:D
Så ikke ditt svar.
Ha en fin dag.:)

Peppa Gris sa for siden:

I følge oppskriften skal brødet gi ca 1 karb per skive, men helt sikker er jeg jo ikke. Kanskje jeg kan ta den til kvelds på jobben med noe kjøttpålegg til hvis jeg blir sulten?

Furine sa for siden:

Ja, du skal ete til du er passeleg mett. :ja: Hugs å få i deg nok væske også!

Peppa Gris sa for siden:

Men et nybegynner spørsmål, hvorfor en av tingene, er det karber i osteknekkisene? På ostepakken står det 0 karber?

Furine sa for siden:

Om du brukar ost utan karbar, så er knekkisane også karbfrie. Og det er jo fint! ;) Nokre ostar har litt karb, til dømes slike ostar som ein får kjøpt i skiver (i plast) til å smelte på hamburger.

Eg har ofte brukt osteknekk som knekkebrød til frukost. Har på makrel i tomat (har ein sort her nede med veldig få karb i, smakar ikkje så godt som Stabburet sin, men pytt!) og ein god dæsj majones. Nam!

Livsglede sa for siden:

Det blir nok anbefalt kun en av delene da brøderstattere ofte er grunnen til at noen ikke går så mye ned i vekt.

Et annet tips til de som ikke blir mette, særlig i begynnelsen av omlegging av kostholdet til lavkarbo, drikk et glass med vann med 1ss fiberhusk i, rør rundt og drikk umiddelbart, dette metter og holder magen i orden om du sliter med treg mage. Masse fiber er det også.

Furine sa for siden:

Ost er jo ost (protein og feitt), og ikkje brøderstatning slikt sett. Men ja, nokre kan oppleve brøderstatning som vektstoppar.

Peppa Gris sa for siden:

Takk for alle svar! Ble mett uten skiven, så da sparer jeg den til kvelden :)

snitzel68 sa for siden:

Osteknekkis er vel bare smelta ost, og ikke en brøderstatning :)

Furine sa for siden:

Ja, det var det eg meinte. ;) (men som eg ikkje greidde å seie så klart!) Men det funkar som "knekkebrød", altså noko å ha pålegg på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.