Makronella sa for siden:
Grillsesong er ikke bare saftige kjøtstykker eller god fisk. Noen ganger har man lyst på noe så enkelt som en pølse eller en burger, og denne dagen var det burgeren som sto på ønskelisten. Til en skikkelig hamburger trengs det et hamburgerbrød.Jeg har laget en vanlig deig av den jeg bruker til baguetter og foccacia.
Denne gangen vil jeg prøve å lage jevne greie hamburgerbrød. Jeg har litt mindre “mel” i deigen i dag slik at den er relativt løs og heller den i noen passe ildfaste former som er ca 11 cm i diameter. Formene har helt rette kanter, små paiformer ol kan og brukes, eller en kan ha deigen litt mindre flytende å sette den med skjeer på bakepapir.
Husk å smøre formen – jeg har visst brukt for mye silikonformer i det siste for jeg helte røren rett i formen ….en utfordring å få de ut på den måten, men jeg klarte redde alle …….
Steker v 175 ° i ca 20 -30 min. Velt brødene ut av formen og lar de avkjøle litt før de deles og burgeren legges i. Jeg har aldri laget de slik før -og var usikker på hvor mye som skulle i hver form. Det ble 5 brød ut av porsjonen i dag – så det er ingen storbakst. Helt greit syns jeg for akkurat denne type brød er best fersk. Har du noen til overs husk å oppbevare i et kjøkkenhåndle ikke i plastpose.
[CENTER][/CENTER]