Lava sa for siden:
Jeg må bare spør;
Når dere surfer på flere fora, har dere da oppe èn fane for hvert forum?
Jeg bruker å hoppe fra sted til sted og blir hengende her og der, :p
Lava sa for siden:
Jeg må bare spør;
Når dere surfer på flere fora, har dere da oppe èn fane for hvert forum?
Jeg bruker å hoppe fra sted til sted og blir hengende her og der, :p
Kitt sa for siden:
Jeg får kjeft av min sønn, jeg.:o Han sier det ikke er rart pcen min er treg, når jeg gjerne har oppe 4-6 faner på 2 nettlesere samtidig!:p
Lava sa for siden:
Hehe, Kitt! Da har jeg noe å lære da..
åpne ny fane for hvert forum :ja:
Nerthus sa for siden:
Du vil ikke vite hvor mange faner og nettvinduer og programmer jeg har oppe samtidig...:o
Rin sa for siden:
I browseren min har jeg sjelden eller aldri mindre enn 50 faner oppe. :cool: Dette ved siden av andre programmer og evt spill...
Lava sa for siden:
:eek:
Jeg er i sannhet en novise! :lol:
Regret sa for siden:
Har som regel 2-3 fourm, facebook og gjerne 1 side til oppe samtidig, faner ikke nettlesere.
Om jeg er ute etter et produkt så har jeg gjerne 10-20 faner oppe samtidig (finn.no, ebay, zett.no etc), og fordeler gjerne litt mellom nettlesere, fordi da blir f.eks facebook mye lettere å finne igjen ;P
Veggpryd sa for siden:
Faner i fleng her også, og mange programmer oppe samtidig :) Flere nettlesere må jeg også ha samtidig for Chrome er enkel å bruke, men jeg kan ikke søke på enkelte ord i sidene jeg har oppe, så da må jeg bruke Opera til det. Jeg har iMac, og for å se NRK programmer må jeg bruke Safari, for det funker ikke på Opera. Safari har ikke muligheten til å logge meg inn automatisk (for å slippe å skrive brukernavn og passord hver gang jeg er inne et sted), og da må jeg enten bruke Opera eller Chrome til det. Hehe. Det går litt omhverandre her, ja.
Lava sa for siden:
:lol:
Dere er bare flotte!
Fluke83 sa for siden:
Tok en kjapp telling nå og har for øyeblikket 12 faner i nettleseren, det er standard :)
På jobben flirer de av meg med alle fanene mine, og broren min kaller meg schizo siden jeg driver med/leser så mye på en gang :)
Bare for å ta nettleseren nå så har jeg en med facebook, mailen min, et utenlandsk bodybuilding/keto forum, dette forumet, bloggen til Pål Jåbekk, diett.no, damn you autocorrect, Bioware-forumet, enda et spillforum, hjemmesiden til favoritt-forfatterduoen min, en metafysikk blogg og en yahoo gruppe som diskuterer skriveriene til forfatterne jeg nevnte.....
Har ofte mer også, og spretter inn og ut av google som en jo-jo hele tiden i tillegg :)
Regret sa for siden:
åh dere skulle ha sett samboer sin pc. Han lukker ALDRI ett eneste vindu, og har sikkert flere hundre sider opp på flere nettlesere! Blir helt tullete av han jeg og gidder ikke å låne pcn hans om det er noe. Når han slår av pcn, så lagrer han bare sidene, slik at når han slår den på igjen så er de slik han forlot de, og det tar tisslang tid å få igang pcn hans. Men igjen - jeg har Linux, og det er MYE raskere enn hans windows 7, så det kan være at jeg bare er vandt med noe raskere..
Fluke83 sa for siden:
Det er et windows-problem, he he..
Jeg kjører ubuntu på alle maskinene mine hjemme og lagrer også faner hvis jeg må restarte eller noe og har ikke noe problem med at ting tar tid, men det kjenner du vel til som linuxbruker... :D
Regret sa for siden:
Selvsagt :cool:
knh sa for siden:
18 faner her for øyeblikket :p
Nerthus sa for siden:
Det heter vel multitasking? ;)
For oss som ble til og vokste opp med en kanal på tv (vi fikk kabel i 83 - jeg husker det så godt fordi venninna mi og jeg lå ute og solte oss da de kjekke installasjonsmennene kom midt på sommeren og installerte!) og slepbare mobiler (da jeg var i tenårene) - som husker når CD'n kom!!! og vi måtte kjøpe oss cd-spillere og de diskuterte i EVIGHETER hvilken standard som skulle gjelde - jepp den gangen også! (og ikke minst NÅR DEN BLE BORTE IGJEN! for det er ikke lenge til - jeg har spotify og alt jeg har av CD'er er lagt inn på itunes for lenge siden...) og vi endelig kunne kassere kassettbåndene som stadig vekk ga båndsalat i anlegget (og mye tårer når favorittkassetten med Michael Jacksons Beat it gikk opp i småfiller), eller når noen kom borti anlegget og skrapte opp min første LP-plate Dire Straits Brother in arms så jeg måtte kjøpe ny for den ville liksom ikke spille videre etter det hakket...som ikke hadde verken burger king eller mækkern i oppveksten (burgerking kom sent i åtti-årene til trondheim om jeg husker rett, det var "pick-up" som var først ute med burger og pommes frites, og de som ikke kjente stedet trodde det var noe heeeelt annet hehe) - hvor jeg personlig tastet på en commodore 64 i ærefrykt sånn tidlig i åtti-årene og etter det ikke var borti en pc før jeg gikk andre klassen på vg i 88 og husker godt vi programmerte i pascal (tror jeg?) den såkalte "skilpadden" (musepeker som var GRØNN til å gå i ring på skjermen (som var SORT)... og ikke fikk meg epostadresse før et par år senere...for ikke snakke om at jeg ikke kjøpte meg mobil før i NITTIÅTTE da jeg reiste sørover for å studere, en som kunne sende og ta i mot sms og ringe - that's it, ingen fancy kamera eller apps... (jeg så faktisk sony ericsson, den gang ericssons offisielle visning av det første KAMERAET som ble utviklet for mobiltelefoner - siden vi gikk på høgskolen vegg i vegg - en liten sak man plugget inn i bunn av telefonen ler), det var den gangen veiene faktisk hadde hel asfalt, det var lite salting - ihvertfall i trøndelagen, man fikk håndskrevne brev i postkasse og MOTTOK det samme (minner meg på at jeg skal begynne og skrive brev igjen) - jeg har alle mine samlet i en stor kasse, brev fra familie, venner, et ymse antall beilere :p, mennesker ringte hverandre HJEMME og var de ikke hjemme, vel så la man enten igjen en beskjed på en nå svært antikvarisk telefonsvarer (om man var heldig) - ELLER man ringte tilbake senere!
Så nå sitter jeg her med en stasjonær "heavy" pc til mine fancy og tungkjørte adobe web premium program på kontoret, min altfor store og tunge acer laptop - med chrome, firefox og av og til IE siden noen ikke lager sider som er gyldige kodemessig og ikke kan leses av FF:rolleyes: med ørten faner opp, google-is-my-best-friend, min lille snertne sony ericsson xperia mini med android'apps til oppgjennom ørene som jeg kan koble på mitt TRÅDLØSE nett om jeg ikke orker og åpne pcn' for å se om noen har endret status på facebook de siste minuttene... og jeg lurer på hvordan i HULESTE klarte jeg meg for 20 år siden????:eek:
Måtte bare :D:p
knh sa for siden:
Fantastisk bra innlegg :D
Jeg er bare 24, men kjenner igjen så utrolig mye!! Husker jeg elska "Jannicke"-kassettene mine da jeg var liten. (stakkars mamma som måtte høre på de da vi var på lange bilturer :p )
Og ikke minst det å faktisk ringe HJEM til venninner, eller faktisk bare komme å ringe på å se om de var hjemme uten forvarsel ;) kan ikke si det skjer så ofte lenger!!
Satt å tok en pils på solsiden i helga (trønderlag er fantastisk når det er sol ;) ) med ei venninne. Vi skal flytte til samme sted til høsten når vi er ferdig med studiene, og da snakka vi om at det skal bli så koselig å bare kunne stikke innom hverandre uten forvarsel når man er ute å går:) Savner litt det der altså... føler liksom man alltid må avtale på forhånd, og føler seg nesten litt frekk hvis man kommer uanmeldt!
Kitsu sa for siden:
Faner som bare det jeg og, til min stakkars mini-pcs store fortvilelse. Kjører i tillegg Firefox 4, noe som betyr... RESTART i hytt og gevær. Men er jo fint at den lagrer sidene mine hver gang den kræsjer da.
kamp sa for siden:
Jeg har bruker mac og har ofte en side eller to liggende i docen på "vent" fordi jeg ikke orker å lese alt samtidig (vanligvis fag stoff fra skole o.l.) mens i det vinduet jeg jobber har jeg sjelden flere enn 4.. Da mister jeg kontroll ;)
Kanutten sa for siden:
Og for en tid da jeg sist på åttitallet fikk mitt første modem og kunne logge meg på databaser (bbs) rundt omkring i hele verden og laste ned dataprogram!! :heia:
Telefonregninger på 5-10 000 kr på den tiden var ikke uvanlig..
Nerthus sa for siden:
hæhæhæ du er jo bare super-nerden over alle kanutten ;) :heia:
Nnem sa for siden:
Hehhe, dere tar helt av:D. Jeg har bare 2 faner oppe faktisk. Denne og babyverden. Hender jeg har 3, altså facebook.
monja sa for siden:
Hehe, her har jeg som regel 3 - 5 faner oppe samtidig.
Melusine sa for siden:
Jeg har også flere faner oppe, samt andre programmer.
Surfer jeg rundt på leting etter noe blir det fort flere og jeg dobbletklikker ofte på linker for så å åpne dem i ny fane. Kan bli mange av det, ja, men jeg synes det blir enklere å finne tilbake til det jeg egentlig skulle lese :)
babydoll sa for siden:
Har alltid facebook og mailen oppe. Resten varierer litt. kan være 15 oppe når jeg nettshopper, men stort sett sjelden mer enn sju.
TrillTrall sa for siden:
Selvfølgelig har jeg flere faner oppe samtidig! :D Hotmail, qxl, et annet forum, lavkarbo og noen "surfefaner" hvor jeg leser nettaviser og andre lavkarbosider. :) Akkurat nå har jeg 5 faner oppe. Faner er genialt! Om jeg er på qxl og merker av auksjoner jeg vil se nærmere på, eller nettaviser og merker av saker jeg skal lese om kan jeg godt ha 30-40 faner i gangen. :)
Jeg får nesten fnatt på jobben når jeg ser kolleger har 7 nettvinduer oppe med 1 fane i hvert, det fører jo bare til krøll nederst på skjermen (jada, vi har IE 7 eller noe sånt og siden vi er i et kommunalt nett kan vi ikke bytte nettleser eller oppgradere når det passer oss selv).
Kanutten sa for siden:
Jeg har kun et vindu oppe, og ikke så mange faner. Jeg er ikke på så mange steder. Email og lavkarbo.no leser jeg på mobben, jeg er ikke på fjesboka eller annet i samme spor. Men jeg har finn.no oppe til enhver tid. :p OG elkjop.no, mpx.no og siste.no
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.