< Tilbake til oversikten

Ny her

Mamseen sa for siden:

Skal starte mitt nye liv i mårra.
Planene er lagt i hodet for morgendagens mat.
Er spent på hvordan det skal gå:spent:

Kitsu sa for siden:

Velkommen og lykke til videre!

Modezty sa for siden:

Velkommen, og lykke til :)

Furine sa for siden:

Velkommen hit og lykke til! :)

Prell sa for siden:

Hvordan går det?

Mamseen sa for siden:

Syns det har gått greit egentlig. Hver gang jeg fyser på noe drikker jeg vann. Noe tung i hodet er jeg nok. Følger dr.Hexebergs forslag til meny med noen egne tilpasninger.

Det jeg trodde skulle bli utfordringen med å kutte ut potet osv syns jeg er greit.
Tenkte jeg skulle få bakt lavkarbobrød i mårra:)

nlerka sa for siden:

Velkommen og Lykke til ;) Er på dag 2, IGJEN, jeg da! :P hehe

Mamseen sa for siden:

Holdt på lenge før eller?

Mamseen sa for siden:

I dag har jeg bakt lavkarbobrød.Var veldig saftig og godt.:D
Tror dette skal gå bra jeg ;)

nlerka sa for siden:

Hehehe :P Nei, varte ikke lenge sist gang, gitt! :) Hadde rett og slett ikke råd til å spise så mye kjøtt og fett!! :P Men nå har det forandra seg, så nå KAN jeg.. Sliter bare litt med å finne på ting å spise.. for å få både nok protein, og fett :) hehe
Hvordan går det hos deg, da?

kthnk sa for siden:

Lykke til! :):)

Og om du skulle sprekke litt, kjør på igjen med frisk mot, fortsett der du var. Det kan skje oss alle ;)

Petra71 sa for siden:

Heisann helt ny her jeg å :)
Har bestillt meg full pakke av ketolyse kuren som jeg venter på, i mellomtiden prøver jeg meg litt fram :)

Mamseen sa for siden:

Lykke til til deg også.

Mamseen sa for siden:

Lurer litt på hvilke søtningsstoffer som er "Ok" og hvilke som er "fy"?

Maud Lynn sa for siden:

=) Jeg er også helt ny!!! Jeg har lest meg opp på kuren, og sitter igjen med en følelse av oppgitthet. Det sies at kuren ABSOLUTT ikke bør gjennomføres av folk med minddre enn 10 kg overvekt. Jeg med mine evinnelige 6-7 kg blir altså avfeid med standard "mer fisk, frukt og grønt + mosjon" ... som jeg har prøvd i ÅREVIS, uten hell. Hvorfor er det greit for en med 11 kg overvekt å slanke seg ned til 65 kg med kuren, mens for en med 7 kg er det UAKTUELLT. På sin vei ned mot 65 kg, vil jo også vitterlig hun med 11 kg overvekt, underveis mot målet, ligge på 7 kg overvekt. Da står vi plutselig med 2 mennesker med 7 kg overvekt, der den ene er anbefalt å gå ned til 65, mens den andre FRARÅDES PÅ DET ALLER STERKESTE å benytte kuren. Er ikke ketolyse/lavkarbo sunt for alle da? Enkelte steder leser jeg jo at til og med små barn på 2 år har godt av dette kostholdet, altså de får det i medisinsk øyemed. Hvorfor får ikke jeg??? Hilsen frustrert, alltid sliten, overvektig (men ikke overvektig nok?!) og med leddsmerter.

Maud Lynn sa for siden:

Beklager at jeg tok ut frustrasjon på DIN TRÅD, Mamseen..... :S
Ny på lavkarbo og ny på forumet, så du får ha meg unnskyldt; burde jo startet egen tråd...... Håper det går bra med deg! =)

Maud Lynn sa for siden:

Btw: Når det gjelder søtningsmidler, så mener T.P.Andersen at disse er aktuelle ved ketolyse: Cyclamat (E952), Aspartam (E951), Sakkarin ( E954) og Acesulfam K. Men se boken for grundigere info.

Piripi sa for siden:

Hei og lykke til med opplegget!:)

Ny her jeg også!

Livsglede sa for siden:

Ønsker deg masse lykke til med lavkarbo kostholdet ditt:):)

Men vil bare minne alle dere som tror at LCHF er en kur så er det IKKE det, det er en livsstil.

Til Maud Linn:
Du kan godt leve lavkarbo om du har 6-7 kg du vil ned, men ketolyse kuren blir anbefalt til de med mer enn 10 kg overvekt. Men vanlig lavkarbo er for stort sett alle. Lavkarbo er jo fra 0 karber pr dag og opp til 70 karber pr dag, så det er bare til å finne utav hva som passer deg og hva du trives med:rolleyes:

Livsglede sa for siden:

Lavkarbo trenger ikke å være dyrt:confused: Er ikke dyrer enn "vanlig" høykarbo mat. Håper at det går bra med deg denne gangen da. Masse lykke til:)

nlerka sa for siden:

hehe :P Jo, for meg og sambo så gikk budsjettet opp når jeg startet sist.. for da var ikke han med, og da ble det mat til meg, og så ville han ALLTID ha noe annet enn meg, så da lagde han seg eget.. Men nå handler vi kun lavkarbo, siden han slang seg på :) Ikke bare det, men nå slipper vi jo utgifter på de stakkarslige nudlene, som vi var så glad i, all pastaen, bakevarene, risen, grandisene osv osv.. det blir jaggu dyrt etterhvert!! særlig også fordi samboeren min spiser som en HEST :P

Nå går det bedre, blitt kvisefri etter ei uke på lavkarbo, og jeg sleit med det!! Vekta står stille da, men skjit au! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.