Hei jeg kommer med atter ett ferskingespørsmål, jeg har alltid vært litt ensformig i kosten og nå har jeg begynt med dette på lavkarbo også, jeg spiser salat: Isbergsalat med en god dæsj dressing bestående av halvt om halvt med rømme og majones, så har jeg enten ost og skinke, reker eller hjemmelagde kjøttboller i,
kjedelig kansje men jeg liker det:), så det blir ofte fire fem skåler med dette i løpet av dagen og ingenting annet, utenom til middag i dag da som jeg levde fort og farlig og spiste reinskav med brokkli og hjemmelaget karbofri viltsaus, men nå lurer på om jeg på om jeg får i meg for lite fett, har dere noen triks for å få i seg nok fett på en behagelig og ikke kvalmende måte?
Dersom du scroller heeelt nederst på denne siden, ser du at du ikke er den eneste som lurer på dette!
Hvis du stort sett er mett og fornøyd og vekten går nedover, får du nok i deg det du trenger, men du kan jo lese trådene nederst her og se om du får noen gode tips!:)
Avhengig av mengden er det ganske mye fett i majones og rømme, legg inn på [url]www.diett.no[/url] om du lurer :)
Jeg ville nok tenkt mer på å variere - selv om jeg MER enn forstår deg - jeg har også slike dager... jeg sliter generelt med variasjon pga manglende matlyst og da blir det endel slik mat som gjentas i det uendelige. En ting du kan gjøre er å planlegge måltidene dine bedre i løpet av uka så du ser at du varierer :)
Ja, kansje jeg får i meg nok fett med dressingen og osten, skal måle litt mengder og fettinhold i dag ( jeg er sykemeldt for tiden, så jeg har veldig god tid til å gjøre det), er som sagt veldig ensformig i kosten, før kunne jeg spise feks brød med ost og tomat til frokost,lunsj og kvelds, men da varierte man jo med noe annet til middag, så jeg skal bli flinkere til søke på sidene hær å se hva jeg kan variere den kjære salaten min med:), det rare er at jeg ikke kunne fordra salat før jeg begynte på lavkarbo:confused:.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.