Hva tilsetter dere vannet for å drikke mere?
Jeg har kutta ut funsafta i dag og kjenner at jeg er helt holis på noe med smak.
Ha drukket 1,2 L vann med bare vann, og det smakte... vann.:o
Det må da kunne tilsettes noe med smak?
Brukte litt citron før, men da var det jo noen som sa jeg ville få misfarga tenner, så jeg har droppa det.
Har tenkt møe på hvilke smaker jeg pleier å tilsette vanlige ting, men det går ikke med vann. Jeg er helt tom her!! Hva med appelsin, kan det være like skadelig tru?:o
Enig med den ja, agurk er ikke helt det man ønsker å ha som drikkesmak. :p
Men må innrømme at jeg virkelig kjenner trangen til noe søtt. Spiste en Atkinsbar i går til kveldsmat/kos, og det kunne jeg fint blitt vant til. Men så er det det med den kunstige søtningen.
Lurer på om det kan være partystopperen min.:o
At sitron gir misfarge har jeg aldri hørt, tvert om anbefales det ofte i alternative sjampoer for blondt hår fordi den har en mild blekende effekt. Kos deg med sitronen din ;) andre forslag er ingefær og lime, evt en liten bit kiwi eller ananas.
Du kan vel ha oppi alt du vil at vannet skal smake??
Friske urter er bra, basilikum, sitronmelisse, mynte...
Ellers inneholder frukt fruktsyre, men det er vel ikke så mye man får i seg av et par biter i en liter eller en halvliter vann??
Så epler, pærer, appelsin, sitron, lime...
Bringebær og jordbær +++
Ingefær (fersk)
Vet ikke om man kan ha krydder som stjerneanis, nellik osv.
Prøv å kombinere f.eks pære og ingefær, mynte og sitron...
Høres utrolig digg ut med bær og frukt i vann, men noen som har prøvd? Klarer ikke helt se for meg at vannet tar noe særlig smak av appelsiner, jordbær eller slike ting. hehe
Man får kjøpt vann helt uten karbo med smak. På innholdfortegnelsen står det da ofte aroma. Noen som vet om det er mulig å kjøpe aroma?
Litt av poenget med å halde seg unna kunstig søtning er jo at søthungeren forsvinn. ;) Elles finst det visst Stevia med diverse smakar, trur det finst ein tråd om det her inne ein stad.
Åhhh, Furine asså:rolleyes: Du er nok møe strengere med deg selv enn jeg er merker jeg. Har vist ikke kustus nok:o
Men nå kjøpte jeg en citron på flaske, citronene var ikke pene på Coop, og en peppermynte og en citronmelisse. Prøver å blande det og stampe det litt nå, så får det stå i 15 min tid. Lukter ihvertfall godt at de friske urtene.
Krysser fingre for at jeg blir flinkere nå. MÅ jo få i meg nok vann.:)
Ja, frosne bær vil være helt nydelig når man sitter på verandaen i sola:p
Må ha noe å kose meg med, så da blir det urter og citron til vanlig og knuste frosne bringebær til kos!!:D
Kan jo faktisk ikke bli bedre!!;)
Stevia kjem frå Steviaplanten, så det skal vere naturleg søtstoff. EFSA (EU sitt mattryggleiksorgan) har omsider funne ut at det ikkje er farleg, så då blir det vel etterkvart også godkjent av EU, og lettare å få tak i, og i fleire former. Det blir sagt at Stevia blir halde tilbake fordi det er så mykje mektige folk i sukkerindustrien. Stevia har blant anna blitt brukt for fullt i Japan dei siste 30 åra.
For en syk syk verden vi lever i asså. Men ok, takk for den. Da er det en av tingene jeg bestiller sporenstreks.:p
Vannet jeg mixa i sta blei litt tamt, men skal ta flere blader fra plantene i i kveld og la det stå til i morra.
Det kan ikke annet enn å bli bra.:rolleyes:
Sikkert bra, men jeg spiser ikke kirsebær og moreller, hæler ikke lukta engang ;)
Men de har appelsin og bringebær, og det er meg i ett nøtteskall. Faktisk det beste jeg vet i smak.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.