Jeg prøvde smakte en kake her i påsken, det var ikke store biten for å si det sånn, kun en musebit av den. Det var en kake for diabetikere og fant ut ett par dager etterpå at den var laget med fruktose. Så lurer jeg litt på da, jeg hadde det for meg at fruktose var NO NO på lavkarbo, så hvorfor er det greit for dia da? :rolleyes:
Det er egentlig ikke greit for diabetikere heller, de vet det bare ikke!:eek:
Det påstås at fruktose har lavere GI enn farin, da, men det gir like fullt ganske mye blodsukkerstigning.
Fruktose er jo rent fruktsukker, akkurat det vi vil unngå ved å ikke spise frukt!:p
Som diabetiker er det et fett for meg om jeg spiser fruktose eller farin, blodsukkeret går rett opp uansett!:eek:
Ja det var just det jeg mente, sånn inni hodet mitt. Var mamma som laget dia kake til ett selskap, med fruktose. Jeg viste ikke at det var det hun brukte, så det i dag og prøvde å forklare hva jeg mente ang. fruktose. Det er jo rent fruktsukker og det kunne jo umulig være helt bra..
Nei, de sier jo at fruktose kun har lavere GI når det ikke varmes opp. Så det er vel kun bedre å bruke på grøten, i mousser og sånne kalde saker og ting, som ikke krever oppvarming da. Men for diabetikere har det vel ingen verdens betydning.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.