Har lest at ketolyse er en kur som passer til dem som er 10 kg +, men samtidig ser jeg at flere normalvektige paktiserer dette. Er det ikke å anbefale for normalvektige? Jeg er vel det som kalles normalvektig i øvre skala og har lagt meg på lavkarbo av den enkle grunn at jeg tror ikke karber er bra for kroppen og har en del muskelsmerter jeg plages med og vil derfor prøve lavkarbo + ta av noen noen kilo da :). Har vært i ketose i 10 dager (sticks), merker ikke vektforskjell annet enn litt opp og litt ned. Ketose er ikke et bevist valg, men et resultat av lavkarbokosthold. Mulig jeg ikke har forstått dette, men er det å leve ketogent kun anbefalt for 10 kg +? Bør jeg som har 7 kg+, spise flere karber sånt rent ernæringsmessig?
Det handler bare om, i slankeøymed, at noen med mer overvekt tar av mer, altså at den er mer effektiv. Jeg har personlig aldri skjønt den anbefalningen. Om man trives med ketose og føler seg bra, så er det ingenting i veien for å fortsette med det. Ketose er en naturlig tilstand. Selv har jeg bare noen få kilo til overs per nå, men er fortsatt i ketose etter godt og vel fire år, og kommer mest sannsynlig til å fortsette med det.
Detta er nok veldig individuelt og noe hver enkelt må finne ut. Ser ikke ut til at det er noe i veien for å leve i ketose "resten av livet", dersom du ønsker det og hvis det er det som passer deg best.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.