jonas77 sa for siden:
Var i butikken og skulle kjøpe non vitaminer så så jeg på en pakke at det stod oppført at de innholdt karbohydrater mens i non andre var det ikke oppført noe men kan jeg være sikker på at det ikke er karbo i de for det??
jonas77 sa for siden:
Var i butikken og skulle kjøpe non vitaminer så så jeg på en pakke at det stod oppført at de innholdt karbohydrater mens i non andre var det ikke oppført noe men kan jeg være sikker på at det ikke er karbo i de for det??
Nille sa for siden:
Normalt skal ikke vitaminer inneholde sukker eller karbohydrater. Og i tilfelle de gjør, så er det snakk om så lite at det ikke betyr noe.
Men i mange som selges på supermarkeder er gjerne tilsatt sukker for "å smake godt for barn". Disse bør man ikke kjøpe.
På helsekostbutikker som f.eks. Life har de ansatte utdanning og skal vite hva produktene inneholder. Det skal også stå på boksen. Står det ikke næringsinnhold på vitaminer (ller andre varer for den saks skyld) så styr unna. Står det næringsinnhold på boksen og det ikke er nevnt sukker/karbohydrater skal du kunne stole på at det ikke er sukker i.
:)
Kalorine sa for siden:
Utdanning? Ansatte på Life? Har de noe krav til det? :confused:
For på Life her i byen har jeg bl.a møtt flere ungjenter totalt uten peiling, hvorav en fant det for godt å fortelle meg at "Atkins er farlig,altså, du må ikke kjøpe de produktene asse"...:rolleyes:
Nille sa for siden:
Det sto i Life magasinet....... Men jeg kan ikke personlig garantere for at det er sant altså. Iset sa det samme - altså at de skal ha fått skikkelig opplæring.....
jonas77 sa for siden:
takk for svaret nille
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.