< Tilbake til oversikten

To spennende typer Cavaliér-sjokolader

Simpfan sa for siden:

Kjøpt 2 Spennende Typer Cavalier Sjokolader i dag.
Den ene heter: Cavalier Belgian Sea Shells og har pr 100g:
510kcal
7g protein

• 41,9g karbohydrater
  • hvorav polyoler 34,2g
  • hvorav sukkerarter 6,8g
  • hvorav 4,3g laktose
    39,9g fett
  • hvorav mettedde fettsyrer 22,3g
    natrium 61 mg
    fibre 7,3g

Som jeg da har forstått så er lactose og sukkerarter karbohydrater man ikke kan trekke fra, så trekker bare fra polyoler som da blir 7,7 g karber igjen pr 100g. Dette må da vel være en grei sjokolade eller? :confused:

Cavalier Belgian Reduced Fat Chocolates Dark Strawberry:
346 kcal
3,4g protein
karbohydrater 54,4g

• hvorav polyoler 50,9g
  • hvorav sukkerarter 1,8g
    20,6g fett
  • hvorav 13g mettet fett
    10,8g fiber
    65mg sodium

Disse må vel også være godkjente? Fratrukket polyoler gjenstår kun 3,5g karber pr 100g. :D

Kitt sa for siden:

Dersom du tåler søtningsstoffene, er det helt greit å kose seg med disse en gang i blant!:)
Gode er de også!:spisesnak

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Cavalier er digg! Sjøfigurene mener jeg inneholder omtrent 1 effektiv karb pr. bit, nammis.
Den med jordbær - husk å sjekke hvilket søtstoff den er søtet med. Mange cavaliersjokolader er søtet med maltitol, men mener noen av dem er søtet med noe annet, som ikke nødvendigvis er så blodsukkervennlig.

mimmi29 sa for siden:

Hvor har du kjøpt disse herlighetene da?

TigerTove sa for siden:

Det lurte jeg også på :sikle:

Kitt sa for siden:

Mener de fleste helsekost butikker selger Cavalier sjokkis og butikker som Meny og Ultra.

mimmi29 sa for siden:

Nå vet ikke jeg hvor din lokale innvandrersjappe er da men :P Men de har de ikke på meny her jeg hører hjemme iallefall..

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Nei, det er greit det - men da kan det hende de kan ha det i slike butikker andre steder og! Var det jeg tenkte. Litt som om jeg skulle sagt lokale helsekosten - uten å spesifisere hvor eller hvilken kjede ;)

Ellers er min lokale innvandrersjappa på Jessheim ü

amnesia sa for siden:

Jeg bor i bergen og de har to typer cavalier på butikken hvor jeg bor (rema 1000) og så har jeg lagunen 5-10 min unna med bil og her har de helsekostbutikk med noen flere og sukkerfritt godteri :D

Perleblomsten sa for siden:

Enig med deg Kitt, cavalier er det eneste magen min liker:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.