< Tilbake til oversikten

"Break-day" på ketolyse, yes or no ?

mats_ sa for siden:

Jeg lurer på om jeg må starte hele ketose-induksjonen på nytt, med de påfølgende ukene med hodepine og formsvikt og stagnasjon i nedgangen, eller om kroppen bare må få tømt seg med de oppbygde karbolagrene, å så er man good to go igjen ?
Jeg har så sykt lyst på ALT av karbs... er helt for jævlig.. snart 6 uker uten å nå vrenger magen seg bare jeg lukter nybakt brød..
Og ved hard trening tømmer man jo glykogen-lagrene, så vil det hjelpe til med å komme meg "tilbake" i ketose raskere etter en "sprekk" ?

Noen erfaringer ? Føler ikke for 2-3 uker med stagnasjon og dårlig humør/form for EN dag med karbing.. men føler samtidig at om jeg ikke karber så blir jeg å sprekke neste gang jeg kjenner lukta av pizza eller nybakte brød :/

Thom_75 sa for siden:

Dette kan jeg egentlig for lite om til å svare på, men gjør det likevel. Har selv hatt et par utskeielser med poteter, is og kake og annet fanteri, men har kommet fort tilbake i ketose uten de plagene jeg hadde da jeg begynte med ketolyse. Min teori er at hvis jeg tar en real treningsøkt dagen etter for høyt karboinntak vil jeg tømme glykogenlagrene og dermed være back on track ganske fort.

Nerthus sa for siden:

Spiser du for lite fett mon tro? Ofte får man cravings om kroppen ikke får nok næring gjennom maten :)
Lag deg pizza-a-la-lavkarbo og se om det hjelper. Eller bak lavkarbobrød.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.