Perleblomsten sa for siden:
Er det noen som har noen tips om hvilke fruktkarameller/gummigodteri/lakris man kan spise på ketose? Blir kjempeglad for tips:p
Er det noen som har noen tips om hvilke fruktkarameller/gummigodteri/lakris man kan spise på ketose? Blir kjempeglad for tips:p
mrs kishty sa for siden:
kan man det da? Ble nysgjerrig jeg nå... Jeg er mer glad i salt snop, har stekt fårepølse med litt ost på i mikroen, 0 karbohydrater i begge delene.. og nydelig godt er det og.
savner å putte en pastill i munnen i ny og ne, men kan jo ikke siden de er full av karb:(
Engledans sa for siden:
Store IFA kan dere spise. Altså, de som er i poser. Det går det litt av her :D
Dolsi sa for siden:
Er så sugen på noe godt i dag at selv en liten bit atkinsbar smakte som sjokolade :p
Engledans sa for siden:
Er ikke sikker på de med fruktsmak, så de har jeg ikke turt å prøve, men de med lakris og de med lakris og jordbær er lovlige. Bare ikke spis for mange om gangen, de har litt lakserende effekt:D
Engledans sa for siden:
Jeg har 3 plater med sjokolade fra sukkerfritt,liggende, har litt lyst å åpne en:rolleyes:
Takker, skal løpe og kjøpe IFA:D
amnesia sa for siden:
På helsebutikker har de sukkerfritt snop :) det er litt karber i, men så lenge man ikke spiser så mye så går det fint. Jeg har f.eks kjøpt to typer cavalier sjokolade til påskeegget, og sukkerfritt vingummi :)
Dolsi sa for siden:
Er ikke sånne sjokolader partystoppere?
Vil så gjerne ned 2-3 kilo før en operasjon jeg skal ha i mai, så tar ikke sjansen på noe tull
Engledans sa for siden:
Bare hyggelig å kunne hjelpe:D
The Cat sa for siden:
På apoteket har de div. fra Fibrol (?), så at de hadde både vingummi og drops her om dagen... (men det er dyrt snop, altså!) :p
Tula sa for siden:
Vingummien fra Fribol er søtet med xylitol, så det kan man ikke spise på ketolyse. Men jeg har funnet noen fruktkarameller, vingummi o.l på helsekosten som heter DeBron. Om du bor langt fra en velassortert helsekost, så kan de bestilles på goodcandy.no
De ligger på 0,2 - 0,7g pr 100g. Fruktkaramellene er knallgode!
De er søtet med maltitol, men jeg klarer fint 1/2 pose uten problemer.
Men ikke bestill colaflaskene og søt lakris de har 17g karber pr 100g
Det er forskjellig fra person til person, prøv deg fram ;)
Dolsi sa for siden:
Faller veldig lett ut av ketose, så jeg prøver å holde meg unna sånt.
Vet av erfaring hvor lett det er å få dilla.
Er også vektoperert og blir fryktelig dårlig i magen av snop med kunstig søtstoff og bør vel helst holde meg unna.
Hevingen sa for siden:
Dette så spennende ut! Men hvordan har du klart å få tak i antall karber på de forskjellige produktene?
lifejack sa for siden:
Litt nedpå siden til hvert produkt står det "gå til hjemmesiden til dette produktet" (eller noe i den dur), og på hjemmesiden kan du finne igjen produktet, samt næringsinnholdet:)
The Cat sa for siden:
Oi, jeg var ikke klar over at de bruker xylitol, trodde de holdt seg unna det :o Har ikke kjøpt/spist vingummien selv, men har lest her inne Fibrol har ting som er ok på ketolyse. Men da holder jeg meg unna :p
Engledans sa for siden:
Halsdropsene fra Fribol er lovlige. Fikk ihvertfall tips om de da jeg gikk på ketolyse og var forkjøla.
hannedt sa for siden:
Jeg har smakt fruktkaramellene til DeBron fra helsekosten, kjeempegode! :D Også veldig gode de harde karamellene de har, med smak av karamell og krem nesten.
Trixie sa for siden:
Vær obs på at godteriet fra DeBron inneholder maltitol som er lakserende hvis man spiser for mye. Det er individuelt hvor mye man tåler så en og en bit med litt tid imellom for å teste. :) Ikke uten grunn jeg kaller slikt og bla. IFA for prompegodt. :D
Maylinn26 sa for siden:
Jeg kjøper sukkerfritt godis i sverige, det kan man spise :) Er både lakris, gummi og skum.. Men det er dessverre mange som får vondt i magen og diare av det.
Maylinn26 sa for siden:
For noen er det det, men ikke alle;)
Tula sa for siden:
Jeg sjekket noen av de i helsekosten, og noen jeg bestilte på nettet.
Fruktkaramellene var farlig gode!
Jeg har fått erfare hvordan "maltitolmage" er nå i påsken pga de. Hehe. :blinke:
Nå har jeg prøvd ut lakrisen og fruktkaramellene, supergode:) men samme erfaring som deg, maltitolmage, haha
Hevingen sa for siden:
Må huske å sjekke helsekosten neste gang jeg er i byen, da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.