< Tilbake til oversikten

Lavkarbobrød uten melkeprodukter?

Peppa Gris sa for siden:

Det er veldig vanskelig å være på lavkarbodiett når man skal holde seg unna melk, det er nesten så jeg tror at det ikke går? Finnes det brødoppskrifter uten melkeprodukter?

kamp sa for siden:

p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }.MsoChpDefault { font-size: 10pt; }div.WordSection1 { page: WordSection1; } Brød

5 store egg
ca 1/2 dl olje
3 ts bakepulver
3 ts sukrin
1 ts salt
2 ss fiber husk
2 ts johannesbrødkjernemel
100g mandelmel
150 g revet squash (den grønne)
40 g linfrø

I tillegg til det, enten -

Tilsett ca 110 g malte nøtter eller frø

Hiver først oppi alle frøene i food prosessoren og når dem er moste tilsetter jeg resten.

La det stå 10 - 15 min. Johannesbrødkjernemelet og fiberhusken må ha litt tid til å virke.
Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten.

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og fjern bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Holder 3-4 dager på benken [img]file:///Users/Karianne/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0clip_image002.gif[/img]

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34173&highlight=squash

lifejack sa for siden:

Vi er flere her inne som må holde oss unna melk i større eller mindre grad, så det går definitivt an!!
Nå har du fått noen fine oppskrifter på brød, slik du spurte om, men skulle det være noe mer du lurer på ang det å leve lavkarbo og melkefritt, er det bare å spørre, så skal vi svare så godt vi kan:)

kamp sa for siden:

Jeg spiser lavkarbo uten melk, egg, gluten, soya, høy oksalat matvarer (det betyr en del grønnsaker forsvinner + alle former for nøtter) samt at jeg må unngå di og poly sakkarider.

Men jeg klarer meg fint jeg :)

Peppa Gris sa for siden:

Kanskje feil tråd, men prøver meg likevel, hvilke av kostholdsfilosofiene er enklest uten melk?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.