< Tilbake til oversikten

Hvordan ligger dere an "prosentvis" i løpet av en dag?

Nupsida sa for siden:

Jo, noen som vet hvordan prosentene skal være fordelt på karber, proteiner og fett?

Jeg la inn mine måltider som jeg har hatt idag, inn på diett.no og her er mine prosenter:

Fett	               81 %
Protein              16 %
Karbohydrat	3 %

Er dette greie tall?
Hvordan ligger dere på prosentene?

lucifine sa for siden:

70/25/5 (fett/proteiner/karbs) har jeg lest her inne..

Hva spiste du som gir så mye fett? Trenger tips ti lmer fett jeg :P

Nupsida sa for siden:

Jeg drikker mye eggemelk kakao, og ett glass med den inneholder 60g smør, så der er det jo litt :P Ellers så passer jeg på å hive inn noe fløte, smør, ost eller andre ting som er fettrike for å få i meg nok fett :P

Nnem sa for siden:

I dag har jeg 81% fett 17% protein og 2% karbo fordelt på 2 måltider.

Kanutten sa for siden:

60 gram smør i et glass??? :eek: Det er bra mye.. Ca en halv desiliter smeltet smør! :eek:

Nupsida sa for siden:

Jammen, dette er et STORT glass :) med to eggeplommer, 2,5dl vann og 60g smør. pluss kakao å søtning ;)

Kanutten sa for siden:

Sikkert knallgodt!!

Jeg pleier ha cocosa i teen min, men bare ei toppet teskje. :p

Nnem sa for siden:

Lager den samme oppskriften som deg, Nupsida. Har faktisk litt mer smør enn deg.

Nupsida sa for siden:

Ååååja, den er nydelig! å full av masse flotte næringsstoffer, samtidig som den metter noe enormt! også med bare 1 og en halv karb oppi ;)
JEg prøvde med cocosa i te, men.. jaa.. not my cup of tea :P

Nupsida sa for siden:

Ja, jeg har engang hatt oppi ca 70g smør, men da ble jeg så sykt mett at jeg klarer meg med 60 :P

lucifine sa for siden:

Hva slags kakao? Kanskje dette er tingen for meg til å få opp fettprosenten...?

Nupsida sa for siden:

Jeg bruker denne:

Veldig lite karber :)

lucifine sa for siden:

Heey den har jeg her joe! Hurra! Så hvordan går jeg frem, bare hiver alt i ei gryte eller?

Therese_M sa for siden:

Jeg har selv fundert litt på denne fordelingen etter å ha lagt inn maten min på diett.no. Skal man se på prosentvis fordeling for energi, det vil si hvor stort bidrag de tre hovednæringsstoffene har hatt til den totale mengden energi? Eller skal man regne ut prosentvis fordeling med tanke på totalt inntak i gram? Man vil jo komme frem til to ulike resultater, vil man ikke?

Rin sa for siden:

Det er energifordelingen du skal se på, ja. :) Altså, når noen sier du bør ha i deg 70% energi fra fett, så betyr det ikke at 70 gram per 100 gram mat du spiser skal være fett - som du sier, det blir andre tall.

Min egen prosentfordeling er som regel noe over 80% fett og rimelig minimalt med karbohydrater. Spiser "normal" mat - kokte egg med smør, nakkekoteletter, litt ost og nøtter, etc.

Therese_M sa for siden:

Ah, takk for svar =) Da ligger jeg fin-fint an.

Hoho, det er gøy å faktisk ha kontroll over hva man spiser! :D

Eucalyptus sa for siden:

Mine prosenter for dagen er:
Fett 79%
Protein 18 %
Karbs 4%
Fordelt over 3 måltider:)

Euphita sa for siden:

Idag har jeg Fett 74 % Protein 22 % Karbohydrat 4 %Hele 19.31 g karber idag, og det var ikke meningen. Blingsa med en saus gitt....

lucifine sa for siden:

76/23/2 er dagens tall.

dakota sa for siden:

73/24/3 (og 19,59 karber...)

lucifine sa for siden:

78/19/3 er lottovinnerene for i kveld

Nnem sa for siden:

I dag 82% f, 15% p og 3% k fordelt på 3 måltider.

Melusine sa for siden:

I går: 76/22/2 fordelt over tre måltider :)

*Høna* sa for siden:

Skjønner ikke helt hvordan man ser det på diett.no. Noen som kan forklare?

dakota sa for siden:

Når du har skrevet inn dagens matvarer, trykker du på "K.diag" i de tre laaaange fanene til høyre for dagens måltider. Da vil du få opp en sirkel delt inn i farger og med dagens tallverdier på det du har inntatt av protein, fett og karbohydrater. Finner du ut av det? :)

*Høna* sa for siden:

Nå skjønte jeg det, tusen takk :)

Nnem sa for siden:

85% fett, 13% protein og 2% karbo

trultemamma sa for siden:

Kan man leve på Gerds fløtegrøt og spekemat??

Og kaffe?

jenta26 sa for siden:

skjønner ingenting jeg, prøver legge inn på den diett.no siden, men da kommer det opp 189%protein, 99 prosent fett, 9 % karbo osv, det kan jo ikke stemme

lucifine sa for siden:

klikk på "k.diag" tabben som er nesten øverst på høyre side så ser du det bedre.

jenta26 sa for siden:

tusen takk:) nå ble det 69% fett, 29% protein og 2% karbo, høres det greit ut?

lucifine sa for siden:

Bedre ja, men jeg har lært her inne at de magiske tallene er 75/29/5 (og de 5 skal komme hovedsakelig fra grønnsaker).

Tufso86 sa for siden:

77/19/4 er mine tall idag :)

Nnem sa for siden:

82% 17% 2% er mine tall i dag.

Euphita sa for siden:

64/32/3...jeg må ha mere fett, men hva? Jeg greier IKKE spise ei skje med smør :grøss:

dakota sa for siden:

Fløte i kaffen? Ost? Bacon? Avocado? Litt nøtter? Litt ekstra rømme i middagen? Cottage Cheese med kanel og/eller bringebær?

Nnem sa for siden:

88% fett, 10% protein 1% karbo.

Idarull sa for siden:

Dette er en typisk dag for meg:
Energi: 1916

Fett:               158.56                                         Karbohydrat:               17.11                                         Protein:               101.53Litt mye proteiner kanskje. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre annerledes, må jo ha kjøtt og egg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.