Jeg drikker mye eggemelk kakao, og ett glass med den inneholder 60g smør, så der er det jo litt :P Ellers så passer jeg på å hive inn noe fløte, smør, ost eller andre ting som er fettrike for å få i meg nok fett :P
Ååååja, den er nydelig! å full av masse flotte næringsstoffer, samtidig som den metter noe enormt! også med bare 1 og en halv karb oppi ;)
JEg prøvde med cocosa i te, men.. jaa.. not my cup of tea :P
Jeg har selv fundert litt på denne fordelingen etter å ha lagt inn maten min på diett.no. Skal man se på prosentvis fordeling for energi, det vil si hvor stort bidrag de tre hovednæringsstoffene har hatt til den totale mengden energi? Eller skal man regne ut prosentvis fordeling med tanke på totalt inntak i gram? Man vil jo komme frem til to ulike resultater, vil man ikke?
Det er energifordelingen du skal se på, ja. :) Altså, når noen sier du bør ha i deg 70% energi fra fett, så betyr det ikke at 70 gram per 100 gram mat du spiser skal være fett - som du sier, det blir andre tall.
Min egen prosentfordeling er som regel noe over 80% fett og rimelig minimalt med karbohydrater. Spiser "normal" mat - kokte egg med smør, nakkekoteletter, litt ost og nøtter, etc.
Når du har skrevet inn dagens matvarer, trykker du på "K.diag" i de tre laaaange fanene til høyre for dagens måltider. Da vil du få opp en sirkel delt inn i farger og med dagens tallverdier på det du har inntatt av protein, fett og karbohydrater. Finner du ut av det? :)
skjønner ingenting jeg, prøver legge inn på den diett.no siden, men da kommer det opp 189%protein, 99 prosent fett, 9 % karbo osv, det kan jo ikke stemme
Fett: 158.56 Karbohydrat: 17.11 Protein: 101.53Litt mye proteiner kanskje. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre annerledes, må jo ha kjøtt og egg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.