Da har jeg sverget at jeg skal skrive på denne tråden helt til jeg er -37 kilo til. Første delmål er 5 kg til konfirmasjonen til eldstegutten 15 mai.. Har lurt på om jeg skal øke det til 10 kg.. Men det vil tiden vise, om jeg når 5 så tar jeg fem til hehe..
Så da blir det matdagbok her
21 april 2011
frokost: 2 egg og en eggeplomme (jentungen liker visst ikke eggeplomme hehe) 1 skive med røkt laks
en klatt med meierismør :D
2 glass med vann
2 kopper kaffe har det også blitt, holder på å lage nr 3... Jeg ser at jeg må kutte på kaffen :o
sånn, da er lunch og middag unnagjort, sulten idag, men jeg har ikke spist meg så veldig mett når jeg har spist...
lunch var 100gr brokkoli med fløte og litt ost. kokt i mikroen
middag laks, blomkål og fløte.. og litt ost på toppen. godt mett etter middagen. Jeg tror det ble for lite fett til frokost, og at jeg derfor ble fortere sulten igjen. kaffen hjelper sikkert ikke heller. jaja, har ikke spist for mye karbo iallefall
Har vært flink og trimmet nå, en rask tur på 27 min. En runde på 3 km.. Er ganske fornøyd med meg selv. :)
:cool:
Nå gjenstår det å se hvor flink jeg fortsetter å være. 3 turer denne uken, skulle ha gått tur hver kveld ( eller dag ), men jeg får begynne i det små..
Frokost: eggerøre av 2 egg, fløte og en klatt meierismør (spiste for lite fett igår til frokost, ble alt for fort sulten igjen) el halv varmrøkt peppermakrell, noen skiver agurk. Håper denne dagen blir bra.. Skulle egentlig ha veid meg idag, men det utsetter jeg til imorgen..
middag: Grillings hos nabo og venninne, glemte meg helt, ketchup er jo ikke lavkarbo, ellers spiste jeg laks, pølse og en kyllingkjøttbolle. salat og hjemmelaget hvitløksdressing
nattmat: kjøttkake, fløte og to jordbær, og så gikk den sjokoladen 70% da heldigvis..
fårepølse og ost til frokost idag... 0 karbo, masse fett...
kylling karbonader til lunch, 6,2 karb
laks med brokkoli og fløte til middag, vet ikke hvor mange karb
kvelds... tipp da, stort sjokk, fårepølse med ost, 0 karb
Har fått ketolyse stix i posten, sammen med kalsium/krom tabletter. håper dette blir bra... Fikk middels utslag på stixen, så da er vel det bra..
Tenker at det blir middag på jobb... får se hva jeg dikter på da... tror ikke det blir fårepølse og ost til middag og, kansje til kvelds.. men jeg er mindre sulten etter å ha spist det enn eggerøre og laks f.eks.. Kansje det er for lite fett i eggerøre og røykelaks?
Frokost: kyllingkarbonade, 2,2 g karbo, med ost på, og en tomat med feta ost til salat.. nydelig
Lunch, eggerøre med fløte, litt ost på, en tomat, og feta ost igjen...
Middag: brokkoli kokt i fløte, og 100 gr kyllingpølse 4,2 karb.. Stappmett.
Her har jeg vært særdeles lite flink å oppdatere ja.. Jeg ble så demotivert da tanta kom og jeg hadde gått opp 100 gram... KRISE!!!!! hehe... men jeg har holdt meg til lavkarbo bortsett fra en quesedillas når jeg var på tur til byen med en kollega... men men... Går nok bra... skal veie meg igjen snart.. Håper det er bedre resultat nestegang hehe..
1 kilo til er borte vekk, enda jeg trodde at nå hadde jeg lagt på meg.. Jammen bra at ting skjer selv om troen er liten... Sprakk litt igårkveld. Men, tar det med godt mot og satser på at etter søndag blir det ikke flere sprekker... Skal ha konfirmasjon på søndag og da skal jeg kose meg med både brød og kaker... Ikke hver dag eldstemann konfirmeres.. Jeg har ikke vært så flink å skrive, men det kommer seg nok når jeg får litt mer tid på meg.. Utrolig at det har blitt lest her 700 ganger...
Lykke til med konfirmasjonen i dag! Eg skal i konfirmasjon til min kjære nevø i dag (dersom eg og ungane er friske nok) og da blir det ikkje lavkarbo. Men det er jo berre ein dag. Håpar den blir strålande flott for dykk!
Så flott at du legger ut hva du spiser. Ser jeg har omtrent samme mønster som deg, både i matveien og på trimfronten :) Har gått ned litt over 7 kilo, men har vert litt av/på de siste ukene. Alt for mange "sosiale" sammenkomster og fristende menyer :( Men nå er det full rulle igjen. Synes det er greit med delmål på -5 kg i gangen. Er overkommelig det. Jeg skal ned 30 kilo til og innser at det vil ta tid. Må bruke dette foraet her for inspirasjon. Blir fort matlei, og liker vel egentlig ikke å bruke så mye tid på kjøkkenet. Er vel derfor vekta har blitt som den er. Mange lettvinte løsninger opp gjennom åra.
Men nå er det full skjerpings.
:goodluck: Stå på!!
Konfirmasjonen og 17 mai ødela litt. la på meg 2 kilo... iiiiik... men nå er de borte igjen og jeg klarer å skrive mer hehe.. Så en uke har jeg da kastet bort men men :) satser på at jeg klarer 5 kilo til st.Hans.. da vil det være minus 11... ikke gæli det..
svarte, st Hans er ikke så lenge til, og veiing med tanta på besøk er ikke så kjekt, men det var nå litt ned alikevel. 2 kilo siden sist. Kunne vært verre... Jaja. Jeg får satse på at jeg klarer meg... Hvordan får dere flere tickere i signaturen?
Mannen er nå god da. Hadde han på webcammen igår, og så fikk jeg beskjed på at nå hadde jeg gått ned nok, han ville ikke ha ett skjelett heller.. Sa at jeg ikke var fornøyd før han kunne løfte meg fra sofaen og bære meg til sengs. Men han skulle visst bli flinkere og trene så det var ikke noe problem hehe..
Vel dagen i dag:
Frokost: Salat, eggerøre og en kyllingpølse med ost, fetaost og hvitløksdressing mmmm.
Lunch: hehe bringebær og fløte (is)
Gleder meg til turen til egypt nå :) Bare håper at jeg ikke legger på meg der nede. De har sukker i alt. :)
Nå er jeg så mett at jeg holder på å sprekke. Lagde kjøttboller og brokkoli med en saus litt tomatpure og fløte, samt krydder. Litt mye chili kansje.. Uansett, knallgodt var det, og jeg spiste ALT for mye, og det kjente jeg ikke før etterpå...
Da er jeg vel hjemme fra Egypt.. Har ikke lagt på meg, men heller ikke gått ned.. Så nå er det påan igjen.. Ble mye utskeing... De har ingenting uten sukker der nede... Ikke engang osten... Helt utrolig.. .Men men... Mannen var meget fornøyd når han så meg.. Han så visst stor forskjell. Så nå håper jeg på å gå ned 10 kilo før han ser meg igjen.. Bare å hive seg i det... Skal sjekke om jeg er tilbake i ketose ikveld... krysse fingrene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.