< Tilbake til oversikten

Makroner i vårfarger

aktivjente sa for siden:

Har bakt påskesnadder, og samtidig øvd til en nær forestående konfirmasjon.
Makronene ble både flotte og velsmakende. Synd jeg ikke får til å laste opp bilde her.

Makroner
75 g mandelmel
2 ss splenda
2 eggehviter
1 ss splenda
konditorfarge :D - mye!

Start med å lage marengs av eggehvitene og 1 ss splenda
Vend forsiktig inn mandelmasse og mer splenda (her må du velge selv hvor søte makroner du ønsker)
Lag små klatter på bakepapirkledt plate, ca 3 cm i diameter
La makronene tørke på benken i 30 min før du steker dem

Stekes på nederste rille på 150 gader i 10 - 15 min til de løsner fra papiret

Dra bakepapiret av plata slik at makronene avkjøles

Fyll:
100 g hvit sukkerfri kokesjokolade (kjøper jeg på innvandrerbutikk)
2 ss fløte
konditorfarge hvis du ønsker litt spreke kaker:p

Smelt sammen sjokolade og fløte ved svak varme og rør forsiktig

Smør fyllet på hver makrone (den flate siden;)) og la det stivne litt før du spleiser to og to sammen.

Mine påskemakroner er blå, grønne, rosa og seff påskegule :p

• perfekt påskesnadder!

TigerTove sa for siden:

Sukkerfri hvit sjokolade? :sikle: det må jeg se om min innvandrerbutikk har!!

Idarull sa for siden:

hvis du legger til et nytt svar på tråden så gå inn på avansert istedenfor hurtigsvar. under den hvite boksen du skriver i står det vedlegg. der kan du laste opp bilde.

lifejack sa for siden:

Jaaa:) Bilde! Bilde!

Idarull sa for siden:

tøøøft! er de sprøe eller? har aldri smakt sånne, men de ser så gode ut. når jeg skal til London må jeg innom Harrod's og kjøpe sånne! Hvertfall en...

Foksy sa for siden:

Åh, de så fantastisk gode ut! Har gått på Deli De Luca og sikla på sånne, men ikke kjøpt :p
I morgen skal jeg kjøpe inn og bake! :D

Bonus sa for siden:

2 ss splenda og 1 ss splenda i samme oppskrift? Hva vil det si?

Foksy sa for siden:

Du skal bruke en av de med eggehvitene og 2 av de blandes i mandelmelet.

:)

Lykke til! Mine forsvant på to dager...

KarboMamma sa for siden:

Er det noen som har prøvd å lage disse med natreen eller sukrinmelis? Har prøvd meg på lignende tidligere og det ble ikke bra... Makroner er jo en aldeles nydelig småkake så det frister veldig å gi denne oppskriften en sjanse:D

Foksy sa for siden:

Jeg brukte sukrinmelis i mine :) Røra datt veldig fort sammen da jeg blandet ingredienser, men det ferdige resultatet ble bra!

Addict sa for siden:

IKKE burk sukrinmelis, de blir helt uspiselige :( skal prøve med annen søting, og håper det går uten melis.. :) elsker markoner!

kelida sa for siden:

Mine rosa og søte små makroner står nå bare å venter på å bli settet i ovnen - tusen takk for fin oppskrift aktivjente! Gleder meg til å smake :D

Bonus sa for siden:

Aaah.. Dette skal jeg prøve meg på snart nå som jeg har masse tid..
8 uker ferie!! :D

Life_Tone sa for siden:

Nå ble jeg skikkelig gira her!!! Elsker å lage Macarons!! Men må ärlig innrömme att når jeg så bilde så ble jeg skuffa.. Selv om de var veldig söte altså!! Men d var ikke de Macaronsene som jeg trodde d skulle väre.. :p

Har selv prövd å lage macarons sukkerfrie, men uten hell..
Den kragen MÅ liksom väre med for at d skal väre "ekte" Macarons.. Men dine er de närmeste jeg har sett i sukkerfri variant altså! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.