Har bakt påskesnadder, og samtidig øvd til en nær forestående konfirmasjon.
Makronene ble både flotte og velsmakende. Synd jeg ikke får til å laste opp bilde her.
Makroner
75 g mandelmel
2 ss splenda
2 eggehviter
1 ss splenda
konditorfarge :D - mye!
Start med å lage marengs av eggehvitene og 1 ss splenda
Vend forsiktig inn mandelmasse og mer splenda (her må du velge selv hvor søte makroner du ønsker)
Lag små klatter på bakepapirkledt plate, ca 3 cm i diameter
La makronene tørke på benken i 30 min før du steker dem
Stekes på nederste rille på 150 gader i 10 - 15 min til de løsner fra papiret
Dra bakepapiret av plata slik at makronene avkjøles
Fyll:
100 g hvit sukkerfri kokesjokolade (kjøper jeg på innvandrerbutikk)
2 ss fløte
konditorfarge hvis du ønsker litt spreke kaker:p
Smelt sammen sjokolade og fløte ved svak varme og rør forsiktig
Smør fyllet på hver makrone (den flate siden;)) og la det stivne litt før du spleiser to og to sammen.
Mine påskemakroner er blå, grønne, rosa og seff påskegule :p
hvis du legger til et nytt svar på tråden så gå inn på avansert istedenfor hurtigsvar. under den hvite boksen du skriver i står det vedlegg. der kan du laste opp bilde.
Er det noen som har prøvd å lage disse med natreen eller sukrinmelis? Har prøvd meg på lignende tidligere og det ble ikke bra... Makroner er jo en aldeles nydelig småkake så det frister veldig å gi denne oppskriften en sjanse:D
Nå ble jeg skikkelig gira her!!! Elsker å lage Macarons!! Men må ärlig innrömme att når jeg så bilde så ble jeg skuffa.. Selv om de var veldig söte altså!! Men d var ikke de Macaronsene som jeg trodde d skulle väre.. :p
Har selv prövd å lage macarons sukkerfrie, men uten hell..
Den kragen MÅ liksom väre med for at d skal väre "ekte" Macarons.. Men dine er de närmeste jeg har sett i sukkerfri variant altså! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.