Har da vel endelig gått opp et glimrende lys for meg og da om hvorfor jeg ikke peller meg ned i vekt!!:mad:
Ligger jo for pokker meg altfor høyt i proteiner og for lavt i fett!!
Gaaaaah!
nesten oppe i 30% proteiner og 68-70 % fett!?!
Mens karbs så ligger jeg helt nede på 1-2 % :)
Men åssen skal jeg klare å klemme innpå mer fett og mindre proteiner?
Syns jeg spiser mye fett allerede jeg, men tydligvis ikke..
Dere som ligger "riktig", hva spiser dere iløpet av en dag da?
Ketolyse sier jo 5% karbo, 20 % proteiner og 75% fett. Du bør spise rundt 15 gram karbo pr dag - i hovedsak fra grønnsaker - slik det står beskrevet i ketolyseboka. Noen bruker cocosa i kaffe/te mm for å øke på fettinntaket når det blir vanskelig og spise nok fett. Smør er jo også svært høyt i fett - så litt ekstra stekefett feks kan gjøre store forskjeller.
Sjekk ut Gerd sin journal/signatur, der har hun linker til sitt kosthold, ukeplaner og oppskrifter for ketolyse - mange har hatt god hjelp fra Gerd sine linker tidligere :)
Sjekk ut tråder med "nok fett" eller "fett" for å få tips til fettinntak - søkefunksjonen øverst til venstre er blitt veldig bra :)
Kjør på med smør. Ha smørklatter på (de varme) grønnsakene. Spis seterrømme til... Bruk ostehøvelen på smøret som duf.eks har på (nannahs) knekkebrød. Bløtkokt egg til frokost, deles i to; en smørklatt på hver halvdel. Rør inn smør tilslutt i varme retter. Mer enn det du tror er nok. Også skal de fete variantene velges; kjøttdeig i stedet for karbonadedeig, nakkekoteletter i stedet for kamkoteletter etc. (der synder jeg, men kompenserer med fett tilbehør). Lykke til ! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.