< Tilbake til oversikten

Bmr - trenger hjelp

rukv sa for siden:

Hei, jeg er veldig usikker på BMR opplegget. JEg har begynt legge inn hva jeg spiser på diett.no

Der står det :
Goal 3412 - det regner jeg med er BMR?

Men jeg kommer aldri opp til 3412 når jeg legger inn. Kanskje 2800 noen dager, men som oftes så forbrenner jeg fra 700-1000 kcl hver dag på turene. og selfølgelig når jeg går til jobb...

betyr det jeg spiser forlite kalorier iforhold til det jeg må?

Jeg går turer på 1 time hver dag, vanlig gange!

Kan noen hjelpe meg her... for hvis jeg må spise mer for å gå ned;) så gjør jeg det.

Hilsen Mann 28 år.

Julie sa for siden:

Går du ned i vekt da? :) For om du spiser til du er passe mett, går ned i vekt og i tillegg føler deg frisk og rask, trenger du ikke bry deg om kalori-inntaket! ;)

rukv sa for siden:

Ja, går ned i vekt. Har stagnert litt de siste ukene da. Men føler formen e bra og spiser meg mett.. bør jeg da ikke bry meg så mye??

Julie sa for siden:

Når du sier "stagnert", mener du da at vekta har stått bom stille, eller at den har vippet litt opp og ned?

Jeg mener at det bare er å fortsette slik som du gjør nå, så kan du heller begynne å se faktorer som f.eks partystoppere, kalorier osv. om vekta ikke beveger seg nedover i løpet av de neste par ukene. ;)

Vet forresten ikke hvor ofte du veier deg, men det er ikke noe vits i å se på vektendring fra dag til dag - det er nemlig bare naturlige svigninger fra kroppen sin side. :ja: Vei deg maks. én gang i uka, eller sjeldnere om du har lyst (f.eks. én gang i måneden).

Og husk målebåndet! ;)

rukv sa for siden:

veier meg 1 gang i uken. Jeg har ikke målebånd, mulig jeg får skaffe meg d.)

Takk for hjelp

Nerthus sa for siden:

Du trenger ikke tenke på kalorier når du spiser lavkarbo. Ikke i første eller andre omgang ihvertfall ;)

Spis når du er sulten og stopp når du er mett. BMR og kalorier kan være et tips for de som ikke går ned i det hele tatt som veileder - men de aller fleste går ned på lavkarbo uten og telle kalorier.

Pass på karbohydratene og spist nok fett om du ligger veldig lavt i karbo :)

rukv sa for siden:

ok, ifølge diett.no ligger jeg mellom 8 og 15 karb pr dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.