Ser det er mange her som har "gulerøtter" liggende i signaturen, forskjellige måter å gi seg selv en belønning på etter å ha nådd et mål.
Mine gulerøtter er nytt sportsutstyr, nye sko, kanskje en ny veske, heller flere små enn en stor. Jeg belønner meg selv hvis jeg feks har trent ekstra mye over en periode. Nå er målet ned 3 kg til 17. mai, og da ønsker jeg meg en Moo-veske. Ikke vanskelig å finne en grunn for å unne seg noe :D
Når jeg blir 85 kg har jeg ett gavekort på 1000kr som skal brukes opp og når jeg blir 59 kg skal jeg unne meg shopping i London eller ei DYR veske. Kommer til å gi meg belønning for hvert 5. kg jeg går ned. Hva vil nok variere =)
Jeg har tenkt noen små belønninger underveis. Det er et skjørt på Gina Tricot jeg har lyst på. Og tror jeg skal kjøpe det når jeg har klart 5 kg. Så finner jeg på noe videre.
Mine belønninger har vært
-20 kg mini PC
-40 kg iPod touch 4. generasjon
Og når jeg blir ferdig (-65 kg) og jeg har holdt vekta et år kjøper jeg meg en ny bunad. Derfor den avataren - så jeg blir minnet på det hver gang jeg er her inne.
Jeg har ingen glede av nytt tøy, vesker og sko og sånt, derfor "dupeditter" jeg ikke trenger, men hadde lyst på.
min belønning er og sette av hvis sum penger for hver kg jeg går ned så jeg kan gå bananas når jeg blir "ferdig".:D kjøper ikke noe særlig med klær når jeg vet at om en liten stund blir det for stort.
må finne kjole til sommer skal i selskap og mange i familien kommer.og da har jeg lyst til og se litt fin ut,men venter til jeg skal. er ikke før i juli.
Setter opp noen små belønninger underveis, av litt varierende grad og pris. Under 100 kg. ble jakke. Under 90 vurderer jeg spabehandling av noe slag, ikke nødvendigvis den dyreste varianten. Har hatt noen småbelønninger i tillegg, som en hobbyting ved -5 kg o.l.
Den ultimate belønningen kommer, naturlig nok, når jeg er i mål. (og samboeren da - men han er i mål allerede, den sniken). Vi opprettet en sparekonto da vi startet i høst, og setter av penger hver måned. Alle de pengene skal brukes til klær og annet gøy i LONDON! Som jeg gleder meg!
Jeg har belønninger som jeg vet jeg vil nå tak i, og da gjør jeg det ekkelt for meg selv dersom jeg ikke når målene.
ved -3kg får jeg kjøpe vår og sommersko, uten de blir det fort varmt i vintersko ;), ved -5kg får jeg dra til frisøren, og det blir ganske ubehagelig hvis det tar lang tid. Dette gjør at jeg prøver litt ekstra for å nå målene mine, mens de største målene er mer 'alltid hatt lyst til' mål, hvor jeg ved ferdigslanket får enten vurdere ei tattovering, eller om det tar skikkelig lang tid så får jeg hus og et barn til.
For meg er det å være normalvektig en belønning i seg selv, men jeg må snart ut å kjøpe klær, da det meste jeg eier, med unntak av noen stretchjeans, slenger rundt meg som et dynetrekk i frisk bris.
Men det er belønning nok for meg altså :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.