< Tilbake til oversikten

Spisdegslank.no, 14 day diet plan

maarud sa for siden:

Hey everyone.

I was reading on spisdegslank.no and saw you could buy low carb meals for 14 days. Have anyone ever tried the 14 day meal pack? How is the food and was it effective for you? (You can reply in norwegian, that's ok :D)

Karen

Nerthus sa for siden:

Sjekk ut forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13 - flere spisdegslank tråder der :)

Jeg kan anbefale spisdegslank måltidene - syntes de smakte helt greit, små porsjoner - men jeg spiste 5 om dagen (inkludert dessert!) og var aldri sulten :) (Gikk faktisk ned nesten en kilo i uka... i motsetning til nå når jeg lager maten selv ;) )

jeg valgte gourmet-menyen, den med kun brød til frokost for og forsøke og kutte ned brødmaten. Svært fornøyd med den store variasjonen - og spiser fremdeles måltid av og til basert på spisdegslankmåltid.

Fint med ferdigmat i en startperiode mens du leser deg opp på lavkarbo :)

Guriluri sa for siden:

Jeg har også prøvd mat fra dette firmaet. Fordelen med det er at du får en god oversikt over riktig inntak av mat. Posjonene er ganske små, men jeg var aldri sulten. Jeg synes en del av brødet og rundstykkene var veldig søte, og det likte jeg ikke så godt. Middagene var etterhvert litt kjedelige, og jeg lager bedre middager selv. Men for de som ikke er glad i å lage mat eller vil ha litt kontroll er det supert. Jeg har alltid noen pakker liggende, for de er jo supre å ta med på besøk eller om man skal reise bort.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg må også si meg fornøyd med maten fra SDS. Synes generelt at maten er veldig bra til å være "ferdigmat" som skal varmes i mikroen. Noen av dessertene er helt nydelige (brownies med bringebær f.eks :sikle:). De har et ganske bra utvalg i retter og nye kommer til. Jeg hadde heller aldri problemer med sult etter at jeg var kommet i ketose. Jeg trener også ganske mye på dette kostholdet uten problem.

Fordelene er at det er enkelt og oversiktlig, man bare plukker ut 4-5 matretter til hver dag og spiser med jevne mellomrom. Man får i seg det man trenger, slipper å tenke på hva man skal spise og kjøkkenet holder seg reint :D. Krever lite planlegging og det kan være greit for å få en start på lavkarbolivet og når man har det travelt sånn ellers.

Bakdelen er at, jeg ihvertfall, fort blir lei av ferdirettene men da er det jo bare å ta en pause. Dessuten inneholder noen av rettene MSG og kunstig søtning, så det passer ikke så bra for de som ikke tåler det.

maarud sa for siden:

Thanks for the replies.

Since im not the most creative cook, i thought i'd give it a try.
To my surprise the prices arent that bad either. Everything else in Norway is so expensive!
Huge difference from America :-) I dont know, would it be cheaper to make the food yourself?

Nerthus sa for siden:

Jeg tror det vil komme litt ut på ett. De har jo mulighet til å kjøpe større mengder i gangen, men du kommer feks langt med en grillet kylling til 30 kroner også - den holder til 5 måltider a ca 100 gram. Elsker grillet kylling i majonesdressing med karri!
Har du investert i boka? Den har mange fine oppskrifter lik de man får levert. Bare husk at bokas oppskrifter gjerne har en del mer kalorier i seg enn den som blir levert - jeg fikk litt reduksjon i vekttap etter at jeg begynte og lage all maten selv.

(Obs - ikke ALLE må ned i kalorier for å få nedgang - men min sære kropp ser ut til å må det gitt... )

Jeg handler mye rimelig proteinkilder og pleide og lage opp flere porsjoner og fryse ned slik som ferdigmaten. Brukte noen timer i helgene til "produksjon" hehe :)
Feks koster jo nakkekoteletter 39.90 pr KILO på rema, kjøttdeig 500 gram får du også til rundt 30 kroner, så det går an og gjøre det rimelig selv også om man er litt obs på prisforskjellene i butikkene. Rema er favoritten for "mengdemat" - mens meny/ica mm brukes for litt mer gourmet-opplevelser :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.