må bare skryte ennå litt mer. disse kjeksene med smør, ost og paprika . HEAVEN!
Må nesten lage en runde til, men heller forme de som knekkebrød.
Tror dere disse kan være greie å spise til frokost?
Disse kjeksene var fantastisk gode! Så nå har jeg og mamma kost oss med ost og KJEKS! Min absolutt favorittmat! Så kos! :D Skal lage et par ladninger til i morgen, så skal de få bli med på brunsj til 20 man! ^^
Forme som knekkebrød tror jeg er lurt. Var ikke spesielt gode uten noe på, veldig gode med smør og ost. Skal lage mer senere, men da større og ha godt pålegg på :smile:
Bumper denne! Har laget de nå til en liten tapaskveld. Første prøvesmaking sier: Helt prima! Anbefales! (Dog er deigen litt klissete, og det er vanskelig å trykke dem ut uten at det blir revner som spriker, så jeg vurderer å smøre dem med slikkepott neste gang, og dele de opp med et pizzahjul. :))
Bare hyggelig! To tips: La røra stå litt, da blir den LITT lettere å behandle, sikkert på grunn av fiberhusken. Og å strø salt over (i dette tilfellet maldonflaksalt) er helt essensielt, skal man f.eks. ha det til ost/tapas. Om nom! Bytta for øvrig ut sukrin med en halv ts tagatesse. Men tror det fint kan droppes, da mandlene i seg selv er søte nok. :)
Setter igang nå. Lurte akkurat på hvor jeg skulle gjøre av seks eggehviter etter å ha lagd både eggeplommesaus (les hollandaise) i uka og råkrem sist søndag... Blir glimrende til skitur med minstemann i morgen. Til meg da.. Han vil nok ikke ha de. :(
Godkjent! :) Femåringen har spist en og såvidt startet på nr to. Dessverre brant han seg når han kom borti stekeplata på kjøkkenbenken. :( Au..
Lagde en liten porsjon med linfrø og chiafrø. De ble ikke fullt så gode. Passer sikkert med makrell i tomat.. Glad jeg lagde tre porsjoner totalt... :o
Skal lage nye i dag. Men tester nannah-oppskriften det var linket til uten eggehviter i dag. Håper de blir like gode. Jeg bredte alt utover på stekeplate og delte med pizzahjul som noen foreslo her sist jeg lagde. Funka greit.
Det ble nokså fritt etter- oppskrift. Ca dobbel mengde av Nannahs, mer som i oppskriften i denne tråden for forholdet mandler/sesamfrø. Det havnet en neve hakkede valnøtter i røra. Maldonsalt på toppen. Vannmengde til passe. Skrudde ned temp og lar de steke lengre. Har prøvesmakt da. GODT! :D
Disse ligger på lchf-bloggen også - jeg lager dem med jevne mellomrom. Det eneste jeg har funnet som funker som osteunderlag med rødvin som følge :D Har prøvd litt forskjellige krydder på, men ender alltid opp med grovt havsalt - sødmen fra mandlene og saltet fra havsaltet komplementerer ost helt perfekt!
trur at det beste resultatet blir med malte mandler da de har både litt grovere struktur enn melet og en del fet i seg. Mel er jo fettredusert slik at det bli veldig tørt og kompakt med melet. Da må man bruke mer veske for å få det til å funke. Men det går det også :) Jeg har prøvd å ha litt mel inni og det blei god smak, men mer kompakt deig, selv med et egg ekstra.
Det var jo en interessant tanke, siden jeg også har tenkt å lage delfiakake. Meld fra hvordan det går om du prøver? Og hva du evt har i delfiaen ellers? Tror kanskje JEG ville utlatt sesamfrøene om jeg skulle puttet kjeksene i delfiakake.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.