Jeg og mannen planlegger 2 uker i Bulagria i sommer.
Jeg har jo levd lavkarbo i rundt 3 måneder nå og trives godt med det.
Men jeg lurer jo litt da på hvordan jeg skal klare å leve lavkarbo på ferie.
Bruker dere gjøre det dere som har holdt på lenge med dette?
Kjører dere strengt i ferien og hva lever dere i såfall på da?
Tenker nå at jeg ikke skal hive alt over bord i 2 uker, for da kan jeg legge godt på meg og det orker jeg ikke.
Samtidig ser jeg ikke for meg at jeg skal være så streng på ferie heller.
Finne en middelvei kanskje?
Ser for meg at det vanskeligste på ferie er frokosten, hva spiser man da når man er på hotell? særlig om vi ikke finner et hotell med frokost.
Noen gode råd her? :)
Min erfaring er at frokosten nesten er lettest fordi egg og bacon får du over alt. Eller kokte egg og pølser, eller ost og kjøttpålegg.......
Når vi har vært på ferie har jeg rett og slett prøvd å gjøre så godt jeg kan. Valgt bort de fineste rundstykkene og frukten feks, bare prøvd å velg det beste hele tiden selv om det ikke blir optimalt!
Jeg har vært ute og reist litt i det siste og var spent på hvordan det skulle gå med maten.
Det har gått over all forventning :)
Jeg har hatt med knekkebrød og kjøpt litt ost så jeg har hatt når jeg ble sulten og ikke fant noe annet å spise som passet mitt kosthold, frokosten har som kitt skriver vært det enkleste, middagen gikk også greit da jeg bare lot være å spise risen, evt potetene og spurte etter salat i stedet.
Helt som hjemme ble det jo ikke men jeg tror ikke jeg var innom så mye mer karber enn vanlig. Men noe unnet jeg meg, for på ferie skal jeg kose meg litt ekstra :)
Bulgaria hadde veldig mye god mat da vi var der, så det burde ikke være noe problem. Kjempestore grillspyd med grønnsaker f.eks, eller grillet fisk med salat. Hvor i Bulgaria skal dere?
Vi har ikke helt bestemt hvor i Bulgaria vi skal enda, tar det som en hopp-på-tur.
Noe sted du vil anbefale kanskje?
Tenker at jeg skal bake med meg en stor boks lavkarboknekkebrød, og ost får man jo over alt ja.
For min del så er det heller ikke noe offer å droppe ris, pasta og poteter til middagen.
Spiser ikke alt på tallerkenen uansett, så vil heller spise mer kjøtt og salat. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.